Rabu, 28 Februari 2018

PAS Selangor bincang isu dana 13 wakil rakyatnya petang ini

Oleh Athirah Hanapiah
Post Pic
 
 
SHAH ALAM: PAS Selangor hari ini dijadualkan akan membincangkan isu peruntukan wakil rakyat daripada kerajaan negeri kepada 13 ADUNnya yang sehingga kini belum diterima.
 
Perkara itu disahkan Setiuasaha PAS negeri, Abdul Halim Omar ketika dihubungi Antarapos sebentar tadi.
 
"Itu antara agenda (perbincangan isu dana ADUN PAS Selangor). Kita ada banyak perkara untuk dibincangkan, itu salah satu perkara yang kita akan bincangkan.
 
"Kita lihatlah nanti apa keputusan yang akan diberikan oleh jawatankuasa itu," katanya ringkas.
 
Antarapos sebelum ini melaporkan Timbalan Pesuruhjaya I PAS Selangor, Datuk Dr Ahmad Yunus Hairi menyifatkan kelewatan pemberian dana kepada 13 ADUN PAS adalah sesuatu yang luar biasa.
 
Menteri Besar Selangor, datuk Seri Mohamed Azmin Ali sebelum ini menafikan dana itu disekat namun mengalami masalah teknikal. 
 
PAS Selangor sebelum ini memberi kata dua kepada Azmin untuk menyelesaikan isu peruntukan kepada 13 wakil rakyatnya sehingga perayaan Tahun Baru Cina.
 
Pesuruhjayanya, Sallehen Mukhyi berkata jika isu peruntukan berkenaan gagal diselesaikan dalam tempoh itu, pihaknya akan mengambil langkah susulan. 
 
Sallehen sebelum ini tidak menolak kemungkinan pihaknya akan menghadap Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah jika isu pembekuan peruntukan wakil rakyat parti itu tidak diselesaikan segera. 


Tiada ulasan: