Selasa, 9 Februari 2016

Asri setuju tarikh wacana 17 Februari ini

Dr Mohd Asri
Dr Mohd Asri


SHAH ALAM - Mufti Perlis Datuk Dr Mohd Asri Zainul Abidin bersetuju hadir pada wacana yang ditetapkan pada 17 Februari ini.

Menurutnya, meskipun maklumat tersebut hanya diperoleh pada pagi ini, beliau berkata, tidak ada masalah baginya untuk hadir berwacana pada hari tersebut.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Shahidan Kassim menerusi posting Facebooknya semalam mengesahkan bahawa wacana tersebut akan diadakan pada 17 Februari ini di Dewan Jabatan Pertahanan Awam (JPAM), Kuala Lumpur, jam 9 malam.

“Datuk Seri Shahidan, InsyaALLAH saya hadir. Walaupun perbincangan hanya antara pihak Datuk Seri dengan beliau (Zamihan) dan saya hanya dapat pagi ini keputusan terperinci (mengenai wacana) tersebut, namun, InsyaALLAH saya cuba hadir.

“Saya akan cuba ubah jadual saya. Saya bukan hadir untuk diri saya, tetapi untuk mengelakkan kegusaran semua pihak yang dituduh dan dicerca tanpa alasan yang kukuh,” katanya menerusi Facebooknya, hari ini.

[ARTIKEL BERKAITAN: Wacana Zamihan, Asri ditetap 17 Februari ini]

Difahamkan lagi, wacana tersebut turut membawa tajuk Ekstremisme Agama di-Malaysia: Satu Diskusi.

“Kita memerlukan pendekatan agama yang sederhana dan rasional dalam menghadapi dunia yang makin mencabar. Tajuk kita bukan soal furu fekah, tetapi ‘Ekstremisme di Malaysia’: Satu Diskusi. Saya dengan rendah diri bersetuju hadir,” katanya lagi.


Tiada ulasan: