Isnin, 20 April 2015

Panggilan telefon misteri ganggu orang tidur

ELBI ALKHAIR


SUNGAI BESAR - Panggilan telefon dari orang tidak dikenali yang dilakukan pada waktu antara jam tiga hingga jam lima pagi sering mengganggu ramai orang tidur malam sekitar sini.

Panggilan tersebut yang diakukan berkali-kali walau bagaimana pun tidak ada jawapan jika mereka yang menjawab panggilan terdiri dari  kalangan lelaki.

Seorang suri rumah mendakwa, beliau pernah menerima panggilan minggu lalu dan menyangka panggilan tersebut dari adiknya di hospital yang menemani ibunya sedang sakit di sana.

" Apabila saya bertanya siapa nama pemanggilnya , tidak ada suara jawapan tetapi terdengar suara orang lelaki sedang mengerang lucah ", katanya.

Seorang pengawal keselamatan sebuah sekolah yang enggan dinyatakan, memberitahu beliau turut menurut panggilan berkali-kali pada kira-kira jam 5.45 pagi

Katanya, beliau tidak menjawab panggilan tersebut cuma menghantar pesanan ringkas/ SMS bertanyakan nama pemanggilnya, tetapi kemudian diberikan jawapan dalam SMS juga  : Awak ni mak nyak ke x ?.

Beliau turut memberitahu, rakannya  juga pernah menerima panggilan telefon misteri seumpama itu pada masa lalu dan tidak melayannya.

Menurut beliau panggilan misteri tersebut mungkin dilakukan secara rambang oleh pihak tidak bertanggungjawab dan akan mengganggu jika mereka yang dipanggil adalah wanita.

Beliau turut mengingatkan supaya tidak melayan panggilan misteri menggunakan nombor telefon 018-974 8272 dan 017-407 0814 yang dapat dikesan beliau, serta segera membuat aduan polis jika terus diganggu oleh pemanggilnya.


Tiada ulasan: