Jumaat, 3 April 2015

Kenaikan Harga Makanan Naik di Kantin Sekolah. Punca Cukai GST 6%! Ahmad Maslan Mohon Semak!




SEMAK KOLEKSI GAMBAR 1 DARIPADA 5 GAMBAR
harga makanan naik



Kenaikan Harga Makanan Naik di Kantin Sekolah. Punca Cukai GST 6%! Ahmad Maslan Mohon Semak! Ahmad Maslan telah menjadi figura yang tampil ke majlis penerangan ke serata pelusuk negara sambil meyakinkan pegawai dan kakitangan kerajaan mahupun rakyat marhaen bahawa apa sahaja usaha kerajaan untuk pelaksaan GST adalah untuk kebaikan negara dan rakyat Malaysia.

Dan dalam masa yang sama Ahmad Maslan mahu rakyat Malaysia yakin dan percaya bahawa GST sangat baik utnuk rakyat marhaen, kerana apa? Ini kerana kata Ahmad Maslan :
  • Pelaksanaan GST hanya dikenakan kepada orang kaya sahaja
  • Dan juga GST akan menyebabkan harga barang akan turun
Bukti? Anda boleh semak laporan Berita Utusan Malaysia, The Malaysian Insider dan juga berita Bernama yang Berita Semasa di atas ini. Ia adalah antara bait-bait perkataan yang keluar daripada mulut Ahmad Maslan ini. Dahulu….

Pengumuman Kenaikan Harga Makanan  Kantin di Sekolah Naik?

Realiti sekarang ini, pesta kenaikan harga barang terus berlaku dan tidak kelihatan akan berhenti pada ketika ini. Semakan Berita Semasa menunjukkan ada kaitan yang melakukan bisnes dan perniagaan kantin di sekolah sudah pun mula memaklumkan melalui kenyataan salah sebuah sekolah di Kedah melalui Guru Besar Guru Besar Sekolah Kebangsaan Sungai Kob, Karangan, Kedah dengan surat rasmi bertarikh 31 Mac 2015 yang mana kenaikan harga makanan naik di kantin sekolah akan bermula 1 April 2015.

Dengan kenaikan harga makanan naik di kantin sekolah pastinya akan membebankan anak-anak kita di sekolah sekaligus kepada si “pemberi belanja setiap hari“. Kenaikan harga makanan naik di kantin sekolah bukan sahaja, ibu bapa, kanak-kanak juga tidak terlepas daripada menjalankan tanggungjawab mereka membayar cukai kepada kerajaan Malaysia

P/S : Berita Semasa sudah mula kedengaran anak-anak ada yang sudah mula minta lebih perbelanjaan harian atas alasan GST. Bagaimana pula dengan anda?


1 ulasan:

XUMNO berkata...

Awak ni manusia ke iblis? Menyebar benda haram konon bersyukur pada Allsh. Tak taulah tuhan yang awak maksudkan itu tuhan kristen atau hindu.Kenapa tak hebahkan awak jual badan sebagai pelacur saja.