Selasa, 3 Jun 2014

Dyana Telah Memenangi Hati Kita

KELAB GREENBOC


Dyana Sofya,


Anda munkin telah tewas di dalam pilihan raya kecil ini namun anda sebenarnya telah memenangi hati ramai manusia, ramai rakyat Malaysia.

Sekalipun dengan cara hodoh mereka cuba memalukan dan menjatuhkan anda, namun kami gembira anda tidak tenggelam ke tahap mereka yang lansung tidak tahu malu di dalam tingkah laku mereka.

Kami tahu anda berbangsa Melayu, tetapi sepanjang kempen ini adalah jelas pertamanya anda paparkan anda seorang rakyat Malaysia dan berdiri untuk semua rakyat Malaysia. Justeru itu, kita jarang berfikir atau melihat anda sebagai seorang Melayu, tetapi lebih sebagai seorang rakan dan adik perempuan kami dan sebagai seorang Malaysia.

Ia adalah penting untuk kita semua beralih daripada segala bentuk politik etnik, membuat keputusan berdasarkan etnik, kriteria etnik di dalan pemilihan dan lain-lain, kerana ia akan hanya akan terus memecahbelahkan kita. Jadi kami gembira dengan pendirian anda itu.

Kami ingin memberi jaminan bahawa anda tidak kehilangan malah sebenarnya telah memenangi banyak hati.

Dengan sejumlah tekanan, ugutan, fitnah, taburan janji dan lain-lain, yang telah digunakan sepanjang kempen adalah amat sukar untuk dipercayai. Gelagat itu amat tidak beretika di dalam mana-mana negara maju dan beretika.

Jangan berputus asa.

Kita semua berjuang untuk Satu Malaysia yang sebenar, di mana perbezaan etnik kita diraikan dan dihargai, di mana perbezaan agama kita dihormati dan dilindungi, di mana kita tidak lagi perlu mengklasifikasikan diri kita dengan etnik kita tetapi dengan identiti kita sebagai rakyat Malaysia.

Seperti anda, kami merindui satu hari apabila rakyat Malaysia dari semua lapisan masyarakat akan berjuang untuk manusia sesama mereka, tanpa mengira warna kulit, kepercayaan atau kedudukan mereka. Terima kasih kerana telah berbuat demikian.

Amar Singh & Lim Swee Im

Tiada ulasan: