Isnin, 12 Mei 2014

[WASPADA] Kereta Myvinya Dilarikan Orang Selepas Tukar Tayar

KELAB GREENBOC


Kereta dilarikan selepas tukar tayar


PUCHONG – Malang bertimpa-timpa! Itu yang berlaku kepada seorang peniaga apabila kereta miliknya dilarikan dua lelaki selepas dia selesai menukar salah satu tayar kenderaan yang bocor sebelum itu.

Mangsa, Shafie Salleh, 48, berkata, dia tidak menyangka kejadian malang itu berlaku sejurus dia berhempas pulas seorang diri menukar tayar keretanya yang kempis ketika dalam perjalanan dari Padang Jawa ke Puchong Perdana.

Dalam kejadian kira-kira jam 2 pagi semalam, Shafie mendakwa sebelum itu melalui Plaza Tol Puchong Barat sebelum menyedari sesuatu tidak kena pada tayar Myvi yang dipandu.

Sebaik selesai menukar tayar dan mahu menutup but kereta, dia didatangi dua lelaki bersenjatakan parang menaiki sebuah motosikal.

Seorang daripada suspek terus mendekatinya seolah-olah mahu menetak lehernya menyebabkan Shafie melarikan diri ke arah pondok tol.


Melihat tindakan spontan Shafie, suspek terus masuk ke bahagian pemandu kereta dan terus melarikan diri.

“Bila nampak parang, saya terus lari untuk selamatkan diri. Akibatnya kereta Myvi warna putih dengan nombor pendaftaran WVX 137 itu dilarikan penyamun terbabit,” katanya.

Shafie yang juga ahli Kepolisan Masyarakat (CP) berkata, dia menanggung kerugian RM40,000 akibat insiden tersebut.

Satu laporan polis kemudian dibuat di Balai Polis Bukit Puchong sejurus selepas kejadian. -SH 



 ULASAN GB 


Berwaspadalah, apatahlagi berseorang diri dan lebih buruk jika kejadian yang menimpa itu kaum hawa.

Telah banyak kejadian di mana paku-paku ditaburkan di jalanraya untuk membocorkan tayar mangsa, kemudian kereta mangsa akan diekori dengan motorsikal...

Sebaik-baiknya jika kejadian itu berlaku kepada anda, jangan cepat-cepa turun, tetapi buat panggilan kecemasan kepada ahli keluarga atau rakan rapat yang berdekatan untuk membantu.

Tiada ulasan: