Isnin, 19 Mei 2014

[VIDEO & BERGAMBAR] Penyokong BN Serang Polis Di Penamaan Calon Teluk Intan

KELAB GREENBOC



Teluk Intan - Satu kekecohan telah berlaku di antara penyokong Barisan Nasional (BN) dengan Pasukan Polis Diraja Malaysia (PDRM) setelah diarahkan tidak keluar dari kawasan yang telah ditetapkan pada hari penamaan calon bagi Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Teluk Intan.

Kejadian berlaku apabila berlaku sedikit perselisihan faham selepas selesai perarakan bersama calon BN Parlimen Teluk Intan menyebabkan berlakunya pertelingkahan sehingga tidak terkawal.

Pihak polis dikatakan cuba bertindak menolak lantas mengasari Ahli Parlimen Pasir Salak, Datuk Tajudin Abdul Rahman sehingga menyebabkan para penyokong BN memarahi para petugas polis berkenaan.

Insiden dilihat semakin di luar kawalan apabila penyokong BN menyerang pihak polis sehingga berlaku pergaduhan di antara kedua-dua pihak.

Bagaimanapun, pergaduhan berjaya dileraikan sejurus pihak polis menerangkan situasi sebenar yang berlaku. -rakyatnews

ULASAN GB

Jikalah yang menyerang pihak plis itu terdiri dari kalangan anggota Pakatan Rakyat sudah pasti ianya menjadi bahan berita panas 7 hari 7 malam oleh media massa perdana di negara ini.

Insiden di atas bukankah membuktikan UMNO itu samseng? Demikianlah hukum kebenaran dan keadilan berjalan sekalipun pihak polis kerap kali tidak mengambil tindakan ke atas mereka, sebaliknya menekan dan mencaeri kesalahan pihak PR.



LIHAT VIDEO DI SINI

Tiada ulasan: