Khamis, 25 Julai 2013

PAS akur dengan keputusan PRK Kuala Besut - Bernama

THE  MALAYSIAN INSIDER

Calon BN pada PRK Kuala Besut menang dengan peningkatan majoriti. Gambar The Malaysian Insider oleh Afif Abd Halim 
 Calon BN pada PRK Kuala Besut menang dengan peningkatan majoriti. Gambar The Malaysian Insider oleh Afif Abd Halim 

Calon PAS Endot@Azlan Yusof akur dengan kekalahannya kepada calon Barisan Nasional (BN) Tengku Zaihan Che Ku Abd Rahman pada Pilihan Raya Kecil (PRK) kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Kuala Besut.

"Saya terima kekalahan ini dan kalah itu perkara biasa, kita tidak merasa pelik dengan kekalahan ini tetapi jikalau kita menang ia memang suatu yang luar biasa," katanya.

Beliau yang dikenali sebagai Che Long, 48, berkata demikian pada sidang media di markas PAS PRK Kuala Besut di Kampung Baharu, Kuala Besut, semalam.

 Azlan, seorang kontraktor, menyifatkan pilihan raya ini sebagai aman dan berpuas hati dengan kempen selama 12 hari sejak 12 Julai lalu.

Calon PAS itu, bagaimanapun tidak hadir ketika keputusan itu diumumkan Pegawai Pengurus PRK A Rahim Jusoh di Dewan Majlis Daerah Besut di Jerteh, malam tadi.

Beliau memberi alasan tidak sempat hadir kerana sibuk tetapi enggan mengulas lanjut.

Azlan kalah kepada Tengku Zaihan, 37, dengan majoriti 2,592 undi selepas mendapat 5,696 undi berbanding calon BN 8,288 undi.

Sementara itu, PAS mengakui strategi 'Gelombang Biru' BN lebih mantap berbanding slogan '16-16 Terengganu Baru.'

Yang Dipertua PAS Besut, Wan Azhar Wan Ahmad, berkata penduduk Kuala Besut dilihat lebih mementingkan pembangunan yang dicanangkan BN. - Bernama

Tiada ulasan: