Isnin, 22 Julai 2013

Kuala Besut medan tarik sokongan pemilihan Umno

Muhammad Faizal


BESUT: Pimpinan utama Umno yang hadir di Kuala Besut dilihat mempunyai agenda peribadi bagi mendapat sokongan untuk menghadapi pemilihan parti hujung tahun nanti bukannya untuk berkempen kepada calon BN.

Perkara itu dijelaskan oleh Timbalan Pengarah Jawatankuasa Induk Pilihan Raya Kecil (PRK) Dun Kuala Besut, Hanafiah Mat yang melihat kedatangan pimpinan utama Umno hanya menonjolkan aktiviti peribadi bukannya calon Barisan Nasional.

Beliau yang menyifatkan tindakan Naib Presiden Umno yang juga Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi memangku seorang penduduk yang uzur di Kampung Gong Nering semalam merupakan tindakan yang baik.

Tambahnya, tetapi perkara itu hanya berlaku pada waktu PRK sahaja dan kenapa hanya tumpuan kepada beliau bukannya calon BN.

"Kita tengok suasana hangat dan meriah berlaku di pos-pos BN setiap malam, sebab apa ia berlaku adalah kerana ia merupakan hari terakhir kempen Majlis Tertinggi Umno untuk sesiapa yang yang bertanding nanti.

"Dan mereka yang berhasrat untuk bertanding mengambil peluang menonjolkan diri mereka sedangkan soal calon mereka diketepikan," jelasnya ketika ditemuai di Markas Utama PAS, Kampung Baharu.

Beliau juga mengulangi jika Zahid boleh melakukan perkara sedemikian untuk menjadi popular sudah pasti peluang itu turut diambil oleh pimpinan lain sama ada dari Pemuda, Puteri mahupun Wanita Umno.

"PRK ini menjadi kempen untuk diri sendiri bukannya untuk calon BN.

"Individu yang berhasrat untuk bertanding datang ke Kuala Besut lebih mementingkan agenda peribadi dari tujuan asal BN pada PRK," sambung beliau.

Tiada ulasan: