KUALA TERENGGANU - Tiga sahabat cedera apabila sejumlah mercun bola milik seorang daripada mereka meletup secara tiba-tiba petang semalam.
  
Kejadian pada pukul 5 petang di Kampung Batu Buruk di sini itu menyebabkan dua remaja lelaki berusia 14 dan 13 tahun cedera parah manakala seorang lagi budak lelaki berusia 12 tahun cedera ringan.
  
Seorang daripada mereka berkata mercun yang diletakkan di dalam plastik itu tiba-tiba berasap dan dia tidak sempat membuangnya apabila ia meletup dan mencederakannya dan dua sahabatnya.
  
"Mercun itu mercun lama," katanya yang cedera ringan ketika ditemui di Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) di sini, hari ini.  

Tinjauan Bernama di HSNZ mendapati remaja lelaki berusia 14 tahun itu dirawat di unit kebakaran akibat lecur teruk di muka dan keadaannya dilapor stabil.
  
Remaja berusia 13 tahun pula dirawat di wad mata hospital sama dan dijadual menjalani pembedahan untuk membuang serpihan mercun di bahagian mata.
  
Sementara itu keluarga mereka ketika ditemui Bernama enggan mengulas mengenai kejadian yang menimpa anak mereka.
  
Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Terengganu ACP K. Manoharan ketika dihubungi pula berkata pihaknya belum menerima laporan mengenai kejadian itu. - Bernama