Isnin, 20 Ogos 2012

Najib nasihat ahli Umno 'jangan putus asa' juang hak

Wartawan Sinar Harian

Najib Razak
Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak
 
SHAH ALAM - Sementara tumpuan banyak pihak beralih kepada tarikh Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13), Datuk Seri Najib Tun Razak  mahu ahli-ahli Umno tidak tawar hati  atau putus asa dalam menegakkan kebenaran dan perjuangan yang hak.

Dalam perutusan sempena Aidilfitri dipetik Umno Online, Presiden Umno ini berkata, ahli-ahli Umno perlu merapatkan saf barisan dan meneruskan perjuangan yang mulia ini untuk agama, negara dan rakyat yang tercinta.

“Jangan sekali-kali membenarkan fitnah serta tohmah melemahkan semangat kita.

"Jika kita tidak bersyukur, alpa, bersengketa dan memilih jalan yang salah, maka apa yang kita nikmati selama ini akan hilang," kata beliau yang juga Perdana Menyeri.

Aidilfitri disambut semalam. Seperti biasa, beliau juga menyampaikan perutusan Aidilfitri kelmarin.

Sambil menggesa ahli-ahli Umno agar menguatkan pegangan terhadap perjuangan, Najib yang juga Pengerusi Barisan Nasional (BN) menambah, "tidak ada sebarang makna buat parti kita yang telah membuktikan keupayaannya mentadbir negara selama 55 tahun, yang telah membangun dan memajukan negara ini jika kita tewas dalam medan ujian sebenar kesan dari tindak tanduk kita yang membelakangkan parti dan mengutamakan kepentingan peribadi."

Jelas beliau, selama sebulan menunaikan ibadah puasa umat Islam telah melalui proses jihad melawan hawa nafsu dan muhasabah diri.

“Diharapkan kedua-dua elemen jihad dan muhasabah ini  akan melahirkan individu yang lebih bersyukur, kental jati dirinya  dan prihatin terhadap jerih perih mereka yang kurang bernasib baik.

“Teruskanlah  amalan tradisi Syawal membuka pintu rumah dan pintu hati kita," katanya lagi.

Tiada ulasan: