Selasa, 5 Julai 2011

Pemandu ugut Sosilawati guna foto, kata saksi

Oleh Boo Su-Lyn


SHAH ALAM— Pemandu Allahyarham Datuk Sosilawati Lawiya ada mengugut untuk mengedarkan gambar-gambar yang tidak senonoh membabitkan ahli perniagaan itu, demikian Mahkamah Tinggi dimaklumkan hari ini.

Isteri konsultan kewangan CIMB Noorhisham Mohamad, Suzana Radin Pangat memberi keterangan, suaminya ada menghubungi dia pada 30 Ogos lalu sekitar pukul 8 malam dan memaklumkan dia tidak akan kembali ke rumah selama tiga hari.

“Dia kata dia mahu selamatkan Datuk Sosilawati,” kata Suzana.

“Dia berkata Kamal ugut Datuk kerana dia ada foto-foto tidak senonoh dan dia mengugut akan mengedarkannya. Jadi dia (Ahmad) Kamil (Abdul Karim) mahu membantu Datuk,” kata Suzana yang merujuk 'Kamal' kepada pemandu Sosilawati, Kamaruddin Shamsuddin.

Suzana menitiskan air mata apabila dia memberitahu mahkamah bahawa suaminya yang didirikan rumah tangga 16 tahun lalu memintanya memahami keadaan dan memohon maaf banyak kali.

Kata Suzana, selepas suaminya meletakkan telefon dia rasa marah lalu menghantar SMS untuk bertanya mengapa sanggup membantu orang lain dengan meninggalkan keluarga selama tiga hari dan enggan menjawab bila ditelefon sekali lagi.

MENYUSUL LAGI

Tiada ulasan: