Isnin, 11 Julai 2011

Harapan Pejuang Keadilan

Abu Anas Luqman Al-Kelantani

Hati berdetik.. adakah aku mampu sampai kesana?

Atau tergantung tersungkup disua gas dan air



Takutkah aku?

Kepada siapa aku perlu takut sebenarnya

Pencipta atau yang dicipta?



Akhirnya hari itu aku lalui

Penuh sarat kepedihan terasa pada diri

Ingin diluahkan sahaja yang terbuku dihati

Kepada kawan-kawan dikongsi



Gambar-gambar kepahitan berlegar-legar dengan sendiri

Tanpa perlu aku catatkan notanya

Ianya mudah difahami bagi yang mengerti, yang memahami



Seluruh dunia membuka mata penuh mengerti

Bahawa kami mencari keadilan

Bukan ingin meruntuh seperti yang diwarkan



Tawarnya hati mereka menyambut kami

Rakyat marhaen yang merindui keadilan



Tidak apalah jika tidak mahu mendengar kami

Kami yakin pada Yang Maha Mendengar, Peguasa Arasy

Mendengar rintihan hamba-hambaNya yang dikasihi



Ucapan terima kasih kami akhiri

Pada penguasa yang begitu keras layanannya pada kami

Sanggup kami dilayan seperti kambing biri-biri

Membelasah kami hingga lupa diri

Walhal diri seorang hamba abdi seperti juga kami



Pesan kami pejuang keadilan

Tunggulah hari dimana anda pula akan dilayan seperti itu

Bahkan lebih teruk dari itu

Hari dimana penyesalan tiada lagi berguna

Itulah hari kemenangan kepada pejuang yang mencari keadilan



Abu Anas Luqman Al-Kelantani
11 Julai 2011

Tiada ulasan: