Selasa, 6 Jun 2017

Perbualan Whatsapp dedah Jamal mahu jadi MB Selangor tersebar

ANTARAPOS.COM

Post Pic
 
 
SHAH ALAM: Satu perbualan Whatsapp antara Ketua Umno Bahagian Sungai Besar, Datuk Seri Jamal Md Yunos bersama penyokongnya, tersebar di Facebook.
 
Di dalam perbualan 'Group Whatsapp' dinamakan Gerakan Merah itu, Jamal menyatakan hasrat untuk menjadi Menteri Besar sekiranya Pakatan Harapan (PH) tewas di Selangor pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) akan datang.
 
Dalam perbualan itu juga, Jamal berkata akan melantik Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo sebagai salah seorang Exco kanannya.
 
"Kerusi itu milik saya jika (Datuk Seri) Azmin kalah dengan gerakan kita nanti," katanya yang merujuk kerusi DUN Sekinchan.
 
"Saya juga tawarkan diri untuk kerusi Menteri Besar sebab Datuk Noh (Omar) sudah jadi menteri. Datuk Ismail Kijo adalah exco kanan saya. Itu janji saya pada Datuk," katanya seperti yang dilihat dalam perbualan berkenaan.
 
Ismail yang turut mencelah, mengucapkan terima kasih atas kepercayaan yang diberikan Jamal kepada beliau. 
 
"Terima kasih DSJY (Dato' Seri Jamal Yunos) atas kepercayaan yang diberi pada saya, DSJY yang terbaik, sebab itu saya setia mengikut pemimpin yang bijak memimpin,"tulisnya.
 
 
Difahamkan, Jamal kini sedang menunaikan ibadah umrah di Mekah.
 
Antarapos sedang cuba mendapatkan maklum balas daripada Ismail berhubung pendedahan tersebut.
 
 

Tiada ulasan: