Isnin, 20 April 2015

Harga Rumah, Kedai dan Kondo Terlalu Mahal di Iskandar Malaysia Johor. Maybank Investmant Bank Beri Peringatan Hartanah Di Iskandar Malaysia Berisiko!




Harga Rumah, Kedai dan Kondo Terlalu Mahal di Iskandar Malaysia Johor. Maybank Investmant Bank Beri Peringatan Hartanah Di Iskandar Malaysia Berisiko! :

Ayuh marilah datang dan melabur serta mencampakkan wang tunai anda melalui pinjaman bagi melakukan pelaburan rumah, kondo dan kedai mewah di Johor Iskandar Malaysia. Begitulah kata-kata kapitalis hartanah menunggu dengan penuh sabar supaya lebih ramai masuk “jaring yang dipasang mereka” secara bagi memenuhkan terus-menerus kantung mereka.

Disangka panas sampai ke petang, tiba-tiba kelihatan mendung gelap di langit pula. Nah…begitulah suasana pasaran hartanah melibatkan rumah, kedai, dan kondo mewah di Johor Iskandar Malaysia sekarang ini tahun 2015. Ditambah dengan amaran dan peringatan yang dikeluarkan sendiri oleh Maybank Investment Bank mengenai pasaran kondo, kedai dan rumah mewah di Iskandar Malaysia Johor jika anda berkira-kira sekarang ini untuk melabur di sana. AWAS!

Greenland Group Johor Malaysia

 

Punca Hartanah Rumah, Kedai, Kondo Mewah di Johor Iskandar Malaysia Merudum?

  • Lebihan bekalan
    penawaran unit hartanah pada masa akan datang yang besar
  • Dan juga aktiviti pemilikan bank tanah oleh pemaju Cina secara agresif
  • Harga kedai, kondo, rumah mewah di Johor Iskandar Malaysia akan turun bagi jangka masa serdahana pada masa akan datang
Kalangan pelabur hartanah lebih yakin potensi pelaburan mereka di Kuala Lumpur dan Pulau Pinang berbanding Iskandar Malaysia. Maybank Investmant juga mengesa pelabur hartanah lebih berhati-hati ketika mahu melabur dan beli kondo, kedai dan rumah mewah di Johor Iskandar Malaysia kerana urusniaga haratanh di sana sudah mula jatuh yang mana anda boleh semak butiran trendnya seperti koleksi gambar yang Berita Semasa seperti di atas.

Realitinya hari ini Greenland Group syarikat pemaju hartanah yang berpangkalan di Shanghai Holdings telah berjaya memiliki tanah freehold termasuklah :
  • 128 ekar di selatan Bandar baru Permas jaya
  • 14 ekar tanah di Danga Bay
    Sedang dalam perancangan 1,200 hingga 1,400 ekar tanah perindustrian berdekatan dengan Kompleks Perindustrian Tanjung Langsat
Hebat bukan Malaysia? Baik hati bukan Malaysia? Mulia bukan hati orang Melayu kita? Indonesia tidak baik, jahat, lokek dan macam-macam lagilah. Masakan tidak sampai hati Indonesia meletakkan syarat kepada mana syarikat asing boleh mendirikan perusahaan, bisnes dan bangunan mereka di Indonesia tetapi, tetapi dengan syarat pajakan tanah selama tempoh 30 tahun sahaja dan boleh dismabung lagi maksimum 20 tahun sahaja. Malaysia? Ermmm……..

Jikalau tengok trend harga berdasarkan semakan Berita Semasa terhadap laporan NAPIC aka JPPH : Jabatan Penilaian dan Perkhidmatan Harta menunjukkan sehingga tahun 2013 harga hartanah rumah, kedai dan kondo mewah di Iskandar Malaysia tetap naik walaupun jualan hanyalah suam-suam kuku sahaja.

Bagi Berita Semasa, di sekitar Iskandar Malaysia harga yang ditawarkan agak melampau dan cekik darah. Lima Kedai contohnya dengan teres dua tingkat biasa-biasa pun diletakkan harga setinggi RM700,000. patutkah?

Rumah mampu milik di Johor yang berharga RM210,000 ada yang telah daftar dan hantar permohonan bertahun-tahun lamanya masih lagi tiada giliran untuk mereka. Patutnya diperbanyakan rumah mampu milik harga Rm300,000 dan ke bawah di sana.

Pasir Gudang sejak Eco World dengan Mah Sing sudah masuk harga rumah pun sudah naik mencanak-canak. Harga hartanah pun sudah mula dengan Rm400,000 juga. Yang bawah, RM300,000 di bawah syarikat Scientex setakat ini sahaja yang Berita Semasa perhatikan ada dijual pada harga tersebut. Tetapi saiz masin kecil pula.

Nah, kehidupan yang selesa di Johor ini milik rakyat Malaysia rakyat Johor bukannya diutamakan warga asing, warga China atau Singapore. Apa respon anda pula mengenai isu ini?


Tiada ulasan: