Ahad, 8 Jun 2014

Kazim: Insiden MH370 insafkan umat


Mohd Kazim Elias Al Hafiz Mohd Kazim Elias Al Hafiz


SHAH ALAM – [VIDEO] Tragedi kehilangan MH370 yang menimpa negara sejak 8 Mac lalu nyata mampu mengembalikan keinsafan dan kesedaran dalam setiap individu di seluruh dunia.

Penceramah terkenal, Mohd Kazim Elias berkata, insiden kehilangan kapal terbang tersebut dapat mendekatkan ketakwaan umat Islam terhadap ALLAH.

"Semua kapal terbang berpotensi hilang, bukan hanya pesawat dari syarikat penerbangan MAS sahaja, jadi bila insiden seperti ini berlaku, kita akan lebih ingat ALLAH.

"Dulu orang seronok naik kapal terbang, sekarang bila pesawat bergegar sikit mak cik di sebelah sibuk keluarkan surah Yasin dan baca, isteri sibuk nak ber'selfie' atas kapal terbang, suami dah cuit, tegur suruh baca Yasin," katanya.

Menurutnya lagi, syarikat penerbangan MAS perlu mengambil iktibar dan pengajaran di atas setiap insiden yang menimpa ke atas pesawat-pesawatnya.
"MAS perlu buat perubahan, tukar pakaian pramugari kepada yang lebih menutup aurat, buangkan arak di atas kapal terbang," katanya lagi.

Beliau dalam pada itu turut memuji negara Brunei yang begitu mementingkan hukum dan batas Islam dalam amalam kehidupan sehariannya.

"Baru-baru ini saya berkunjung ke Brunei, saya diberi taklimat mengenai perlaksanaan hukum hudud di sana dan saya sangat kagum kerana mereka boleh melaksanakan hukum tersebut," jelasnya.

Tambahnya lagi, Malaysia yang terkenal sebagai negara Islam yang sedang melangkah maju sepatutnya mengambil langkah untuk mencontohi negara tersebut

Tiada ulasan: