Selasa, 15 Oktober 2013

Dr Mashitah dan Zed Zaidi masuk senarai yang tewas

http://www.ekeleh.com,


Mashitah_Seripah_Shahanim 


Beberapa nama sama ada dari kalangan keluarga politik atau individu yang ada nama besar kalah dalam pemilihan pucuk pimpinan sayap Umno di peringkat bahagian dan nasional Sabtu lalu.

Senator Datuk Mashitah Ibrahim dan Datuk Paduka Seripah Noli Syed Hussin untuk jawatan exco Pergerakan Wanita Umno Malaysia antara nama yang tewas.

Bekas Naib Puteri Umno Malaysia, Shahanim Yusoff juga tewas. Calon Ketua Puteri Umno Malaysia, Jamilah Hanim Othman juga termasuk senarai tewas.

Pemilihan Pergerakan Pemuda yang tewas mengejut ialah Pengerusi Tetap Pemuda Umno Malaysia yang juga Pengerusi Angkasa, Datuk Abdul Fattah Abdullah. Pelakon Zed Zaidi juga tewas dalam percubaan pertamanya untuk bergerak aktif dengan merebut salah satu kerusi Exco Pemuda Umno Malaysia.

Antara nama lain yang tewas ialah Ketua Penerangan Wanita Umno Pusat yang juga Pengerusi Tekun Malaysia, Datuk Hamidah Osman tewas jawatan Ketua Wanita Bahagian Gopeng. 

Ketua Wanita Umno Bahagian Kota Baharu, Datin Nik Azizah Nik Yahya yang telah menyandang jawatan itu selama lapan penggal tewas. Begitu juga Ketua Wanita Umno Bahagian Pasir Puteh selama 33 tahun, Karimah Mohd Nor juga tewas.

Tiada ulasan: