Sabtu, 17 Ogos 2013

Pemuda PAS Kuala Terengganu dapat ketua baru

BULETIN ONLINE

KUALA TERENGGANU – Mesyuarat Agong Dewan Pemuda PAS Kawasan Kuala Terengganu (DPPNT) kali ke 31 yang berlangsung di markaz Tarbiyah Kuala Ibai dekat sini pada Jumaat 16 Ogos, menyaksikan perubahan kepimpinan utama sayap PAS itu bagi penggal 2013 hingga 2015.

Ustaz Wan Mohd Faizul Wan Abas dipilih dan dilantik menjadi Ketua yang baru menggantikan penyandangnya Ustaz Ahmad Kamal Ali yang bersara wajib melepasi usia pemuda 40 tahun.

wan faizul

Sebelas orang ahli jawatankuasa DPPPNT yang baru selain Faizul adalah Azrin Aris, Mohd Nasir Abdul Razak, Tuan Fauzan Tuan Puteh, Al Ghazali Abu Bakar, Najmuddin Mohamad, Khairul Ariffin Che Ali, Wan Mohd Mizan Wan Abdul Latiff, Nafizul Ismail, Syed Ahmad Syed Mohamed, dan Mohd Azhari Abdul Aziz.

Mesyuarat Agong DPPNT tersebut dirasmikan oleh Ketua Pemuda PAS, YB Ustaz Nasruddin Hasan.
Dalam ucapannya, beliau menekankan aspek pemerkasaan parti dan pengukuhan kepimpinan pemuda. Beliau menyatakan harapan agar pemuda menjadi nadi perubahan yang kuat dalam membawa Islam dalam masyarakat.

Nasruddin yang juga Ahli Parlimen Temerloh berharap perwakilan memilih pimpinan yang mampu membawa pendekatan yang sederhana, dengan ertikata tidak terlalu gopoh dan tidak terlalu lembab dalam gerakerja parti.

Manakala Wan Mohd Faizul Wan Abas, 38, yang sebelum ini adalah Timbalan Ketua Terengganu, berharap para pemuda dapat meningkatkan aspek taqwa dalam melaksanakan aktiviti yang melibatkan hubungan dengan manusia dan Allah.

Beliau berharap para pemuda dapat meningkatkan kerjasama dalam setiap gerakerja pemuda pada masa akan datang dan meminta para pemuda menegur serta memberi nasihat kepadanya, ketika melaksanakan amanah sebagai ketua.

Tiada ulasan: