Ahad, 9 Jun 2013

Tiga Kambing 'Ditahan' Kerana Merosakkan Kenderaan Polis

Editor buletin

http://buletinonline.net/images/stories/aberita21/kambing%20ditahan.jpgAgensi berita Times of india melaporkan , tiga ekor kambing ditahan dan ditangkap oleh pihak polis di bandar selatan India Chennai selepas kambing-kambing terbabit didakwa merosakkan kenderaan peronda baru pihak polis.

Ketiga-tiga kambing tersebut kini telah dijadikan sebagai "kambing hitam" untuk jenayah yang dilaporkan melibatkan sekawanan kambing yang menginjak-injak diatas kereta - contoh terkini tingkah laku anti-sosial di daerah Kilpauk di bandar ini.

Polis berkata, kambing mempunyai rekod merosakkan kenderaan penduduk, tetapi telah "menyeberangi garisan" dengan serangan ke atas sebuah kenderaan peronda baru polis sebuah MPV Toyota Innova berwarna merah. "Kami mendapat kenderaan dua hari lalu," kata seorang pegawai yang bertugas.

Menurut aduan itu, kira-kira 12 ekor kambing telah menyebabkan kenderaan tersebut kemik kenderaan apabila mereka memanjat  ke atasnya, merosakkan 'wiper' pembersih cermn dan kaca, dan menggaru cat bonet dan badan.

Polis bagaimanapun hanya tiga ekor kampung siasatan lanjut

"Kami mendapat kenderaan dua hari lalu (dan rosak), kami mengambil haiwan itu untuk di bawa ke balai polis dan membuat siasatan tentang pemilik," pegawai itu memberitahu akhbar itu.

Pemilik mereka, Mary Arogynathan, 37, akan menghadapi tuduhan kelakuan cuai terhadap penjagaan haiwan itu, yang kemudiannya diserahkan kepada Persatuan bagi Perlindungan Haiwan.

Tiada ulasan: