Rabu, 15 Ogos 2018

Lokman anjur siri bantahan sempena 100 hari kerajaan PH

 
Tunjuk perasaan akan diadakan di Kedah, Pulau Pinang, Selangor, Kuala Lumpur, Melaka dan Johor pada 17 dan 18 Ogos.





PETALING JAYA: Siri bantahan sempena 100 hari pentadbiran kerajaan Pakatan Harapan (PH) akan diadakan di beberapa negeri pada 17 dan 18 Ogos ini, kata Datuk Lokman Noor Adam.

Pengerusi Sekretariat Suara Rakyat dan Pemantau Prestasi Kerajaan berkata tunjuk perasaan itu mengenai kegagalan Pakatan Harapan dalam tempoh 100 hari selepas memenangi pilihan raya 9 Mei lepas.

“PH gagal melindungi agama Islam sebagai agama Persekutuan, hak istimewa Bumiputera, kedudukan Bahasa Melayu sebagai bahasa kebangsaan dan raja-raja Melayu sebagai payung agama Islam,” katanya dalam kenyataan hari ini.

Lokman berkata tunjuk perasaan juga akan menyentuh kegagalan PH menunaikan 10 janji utama yang sepatutnya dilaksanakan dalam tempoh 100 hari memerintah

Tunjuk perasaan akan bermula di Alor Setar, Kedah pada 17 Ogos, dan akan membawa ke Pulau Pinang, Kuala Lumpur, Melaka dan Johor pada 18 Ogos.

Satu perhimpunan juga akan diadakan semasa penamaan calon pilihan raya kecil DUN Seri Setia pada 18 Ogos.

“Kemeja T berwarna putih disediakan untuk 150 peserta terawal,” katanya.

Sebelum ini, Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad berkata kerosakan yang ditinggalkan kerajaan Barisan Nasional lebih teruk daripada yang disangkakan, menyebabkan PH sukar menunaikan 10 janji 100 hari itu

Tiada ulasan: