Khamis, 19 Februari 2015

Umno Permatang Pauh Mahu BN Tanding PRK



Akan menggunakan pendekatan berbeza - pendekatan lembut bukan mengadakan serangan terhadap calon pembangkang


undibn


PETALING JAYA: Kesemua 92 Umno cawangan di Permatang Pauh mahu Barisan Nasional (BN) bertanding pada pilihan raya kecil (PRK) parlimen itu yang dijangka diadakan berikutan penyandangnya, Datuk Seri Anwar Ibrahim disabitkan bersalah dan dihukum penjara di atas kes liwatnya.

Ketua Umno bahagiannya, Datuk Mohd Zaidi Mohd Said berkata, kesemua cawangan sebulat suara dengan pendirian untuk parti bertanding pada kerusi parlimen itu dalam mesyuarat yang membincangkan perkara tersebut, lapor mStar Online.

“Kita akan menyampaikan harapan kita (BN bertanding dalam PRK Permatang Pauh) kepada Perdana Menteri dan Presiden Umno, Datuk Seri Najib Tun Razak dan kita akan memberikan ruang kepadanya untuk memilih calon.

“Kita berharap dengan PRK ini… sebagai satu kempen yang bersih kerana kita tidak mahu didakwa dan difitnah memancing undi pada pilihan raya kecil nanti,” tambahnya.

“Kita akan menggunakan pendekatan berbeza – pendekatan lembut dan meminta pengundi untuk mengundi BN berbanding mengadakan serangan terhadap calon pembangkang,” katanya.

Mahkamah Persekutuan pada 10 Februari lalu memutuskan Anwar gagal dalam rayuan terakhirnya terhadap sabitan meliwat bekas pembantu peribadinya Mohd Saiful Bukhari Azlan dengan mengekalkan hukuman penjara lima tahun.

Sehingga kini, belum ada tanda-tanda beliau memohon pengampunan daripada Yang di-Pertuan Agong.

Tiada ulasan: