Rabu, 18 Februari 2015

Palanivel akan panggil mesyuarat segera CWC 2009 selesai krisis MIC

ANTARAPOS.COM


Post Pic
 
 
 
PUTRAJAYA :  Presiden MIC Datuk Seri G.Palanivel akan memanggil mesyuarat segera Jawatankuasa Kerja Pusat (CWC) 2009 untuk penubuhan sebuah Jawatankuasa Pemilihan Bebas di kalangan parti itu, kata Setiausaha Agung Barisan Nasional (BN) Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor.
 
Beliau berkata perkara itu dicapai dalam mesyuarat peringkat tinggi BN yang dihadiri Pengerusi BN Datuk Seri Najib Tun Razak bersama Palanivel dan Timbalan Presiden MIC Datuk Seri Dr S.Subramaniam hari ini.
 
Mesyuarat itu turut disertai Timbalan Pengerusi BN Tan Sri Muhyiddin Yassin dan beliau sendiri, katanya dalam kenyataan di sini hari ini.
 
Tengku Adnan berkata perjumpaan itu mencapai keputusan untuk pemilihan semula MIC diadakan.
 
"Antara keputusan perjumpaan itu ialah untuk mengguna pakai senarai ahli Jawatankuasa Kerja Pusat (CWC) MIC tahun 2009 seperti yang diputuskan oleh Pendaftar Pertubuhan (ROS)," katanya.
 
Kehadiran Palanivel dalam perjumpaan itu merupakan perkembangan terbaru dalam penyelesaian kemelut parti tersebut selepas beliau tidak hadir dalam perjumpaan dengan Najib serta Subramaniam Isnin lalu.
 
Menurut Tengku Adnan, pemilihan peringkat cawangan MIC akan diadakan pada bulan April ini manakala pemilihan Presiden MIC diadakan pada bulan Mei depan.
 
"Pemilihan peringkat Bahagian MIC diadakan pada bulan Jun 2015 manakala pemilihan sayap Wanita, sayap Pemuda, sayap Putera dan sayap Puteri MIC diadakan dalam tempoh dari April hingga Jun 2015," katanya.
 
Pemilihan jawatan Timbalan Presiden, anggota CWC dan Naib Presiden serta Mesyuarat Agung MIC diadakan dalam bulan Julai 2015, katanya.
 
Pada 9 Feb lalu, ROS memutuskan bahawa MIC perlu mengadakan semula pemilihan bagi semua jawatan daripada peringkat presiden hingga cawangan parti.
 
Antara arahan ROS ialah anggota CWC yang dipilih pada tahun 2009 akan memegang jawatan sebagai anggota CWC Sementara sehingga proses pemilihan semula selesai sepenuhnya.

Tiada ulasan: