Selasa, 17 Februari 2015

Bukit Aman siasat rakaman video Isis Malaysia 69

ANTARAPOS.COM


Post Pic

 
 
KUALA LUMPUR: Bukit Aman menyiasat rakaman video mengandungi ugutan daripada kumpulan yang mendakwa akan melakukan serangan terhadap mahkamah pada 11.30 malam Rabu ini.
 
Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Komersial (JSJK), Datuk Seri Mortadza Nazarene berkata, pihaknya diberi tanggungjawab menyiasat kandungan video berdurasi 1.01 minit berkenaan yang mula tersebar hari ini.
 
"Kita akan bekerjasama dengan Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) untuk menyiasat kes ini.
 
Kes disiasat mengikut Seksyen 124C Kanun Keseksaan atas kesalahan cubaan melakukan sesuatu aktiviti yang menjejaskan demokrasi berparlimen," katanya.
 
Video yang dimuat naik menggunakan ID - Isis Malaysia 69 di laman YouTube, semalam memberi amaran akan mengadakan bantahan terhadap sistem keadilan mahkamah dengan membakar mercun.
 
"Kepada mana-mana parti yang lama memerintah, kami anak muda Malaysia dengan ini mengumumkan hasil manipulasi tipu helah selama ini menggunakan demokrasi, kami tidak lagi percaya sistem demokrasi.
 
"Andalah yang membentuk kami, kami terbentuk hasil dari tangan-tangan anda," ugut kumpulan yang terdiri empat lelaki berbaju hitam dan menutup muka.
 
Salah seorang daripada ahli kumpulan yang menggelarkan diri sebagai Anak Muda Malaysia terbabit turut dilihat memegang gambar pelakon Nora Danish ketika rakaman.

Tiada ulasan: