Khamis, 1 Januari 2015

MPSJ hantar bantuan kemanusiaan ke Kelantan

Oleh: LIZAWATI MADFA


SHAH ALAM: Majlis Perbandaran Subang Jaya (MPSJ) tidak ketinggalan melancarkan Misi Menghantar Bantuan Kemanusiaan ke Kelantan atas dasar keprihatinan dan peduli rakyat.

Dalam satu kenyataan dikeluarkan Jabatan Komunikasi Korporatnya, pelepasan konvoi misi itu berlangsung di hadapan bangunan MPSJ, pada 29 Disember lalu dan selamat kembali pada 31 Disember lalu.

IMG-20141231-WA0012Konvoi yang diketuai Timbalan Yang Dipertua MPSJ, Abdullah Marjunid itu turut disertai ahli majlis, Sufari Tinnin dan Michael Noel Jalleh serta 30 sukarelawan yang terdiri daripada kakitangan MPSJ.

Konvoi misi melibatkan sembilan buah kenderaan pacuan empat roda (4WD) dan tiga buah lori MPSJ yang membawa barangan keperluan untuk mangsa banjir.

Antaranya, barangan seperti kain batik dan pelikat, telekung, sejadah, pakaian dalam wanita dan lelaki, lilin, pemetik api, air mineral, makanan kering serta makanan dalam tin bernilai RM20,000.

IMG-20141231-WA0009Selain itu, kakitangan MPSJ turut terlibat di dalam memberi sumbangan masing-masing dan antara lokasi yang dikunjungi adalah Manek Urai, Dabong dan Kuala Krai.

MPSJ turut melaksanakan Tabung Bantuan Kemanusiaan Mangsa Banjir yang ditempatkan di lobi MPSJ dan cawangan MPSJ di Bandar Puteri, Puchong serta Stadium Tertutup Serdang, selain misi terbabit.

Orang ramai boleh memberi sumbangan bermula 29 Disember lalu sehingga 7 Januari ini.-NFN-

Tiada ulasan: