Sabtu, 3 Januari 2015

Mana siasatan SPRM kes Daim, Ali Rustam?

KEADILAN DAILY


KUALA LUMPUR : KEADILAN mempersoalkan hasil siasatan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) ke atas laporan rasuah yang dibuat terhadap bekas Menteri Kewangan, Tun Daim Zainuddin dan bekas Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri Mohd Ali Rustam.

Naib Presiden KEADILAN, Shamsul Iskandar Mohd Akin berkata, beberapa siri laporan telah dibuat terhadap kedua-dua pemimpin itu.

Shamsul IskandarKatanya, tidak kurang daripada tiga laporan dibuat pada tahun 2014 terhadap Daim  berikutan dakwaan mempunyai simpanan berbilion ringgit di bank Afrika dan Eropah Timur.

Namun, katanya, SPRM langsung tidak mengambil sebarang tindakan atau memanggil bekas menteri itu untuk memberi keterangan.

Selain itu, katanya, beliau dan Pakatan Rakyat Negeri Melaka juga membuat laporan mengenai perbelanjaan perkahwinan anak mantan Ketua Menteri Melaka, Tan Sri Mohd Ali Rustam yang dikatakan dihadiri 130,000 tetamu.

Menurutnya, terdapat pelbagai keraguan mengenai kos majlis berkenaan termasuk notis mesyuarat majlis tersebut yang melibatkan ketua-ketua agensi kerajaan Negeri Melaka.

Malah, Shamsul yang juga Ahli Parlimen Bukit Katil berkata, Mohd Ali sendiri membuat pengakuan bahawa majlis itu

Tiada ulasan: