Selasa, 13 Mei 2014

PM Najib Razak tiada hati perut, kata Ahmad Said

KEADILAN DAILY

najib_razak 
KUALA TERENGGANU- Bekas Menteri Besar Terengganu, Datuk Seri Ahmad Said menyifatkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak sebagai seorang yang tidak berhati perut.

Katanya, tindakan Najib ‘mamaksanya’ meletakkan jawatan sebagai Menteri Besar keterlaluan kerana menganggu majlis perkahwinan anak perempuanya yang dirancang diadakan di kediaman rasmi Menteri Besar itu.

“Kalau saya sahaja tak apa. Ini melibatkan anak saya. Kalau saya sahaja saya boleh tahan, tapi ini melibatkan anak saya,” kata Ahmad Said dipetik dari wawancara bersama Astro Awani hari ini selepas beliau sah meletak jawatan.

Ahnad Said akan mengadakan majlis perkahwinan anak perempuannya di kediaman rasmi Menteri Besar di Kemaman s17 Mei depan.

“Saya minta tangguh sehingga selesai majlis, itu sahaja. Sebagai orang tua takkan dia tak faham? Saya cakap anak saya nak kahwin minnggu depan, takkan tak boleh bincang?

Astro_Awani_interview_Mat_Said“Saya ada prinsip. Anak saya nak kenduri. Kalau boleh bagi kenduri selesai. Tapi jadi begini. Saya tidak ada masalah, saya boleh terima (pertukaran MB)

Namun katanya, majlis itu terganggu kerana tindakan Perdana Menteri menggesa menyegerakan pertukaran Menteri Besar negeri itu.

Bekas Menteri Besar Terengganu yang juga Adun Kijal, Datuk Seri Ahmad Said, Adun Ajil, Ghazali Taib dan Adun Bukit Besi, Roslee Daud mengisytiharkan awal hari ini keluar Umno dan menjadi wakil rakyat Bebas.

BN Terengganu kini hanya diwakili 14 Adun berbanding Pakatan Rakyat yang menguasai 15 kerusi dengan tiga lagi kerusi merupakan kerusi bebas.

Tiada ulasan: