Isnin, 5 Mei 2014

Catu air, Najib malas cari maklumat

IDRIS HJ AHMAD 


KENYATAAN Datuk Seri Najib mengatakan dasar air percuma Selangor akibatkan catuan seolah-olah beliau sudah dihinggapi penyakit pelupa atau orang mengidap penyakit ketuaan.

Saya harap Datuk Seri Najib Tun Razak masih sedar, beliau bukan memerintah zaman batu yang tidak ada maklumat. Sekarang beliau memerintah zaman langit terbuka, bukan zaman Tun Dr Mahathir dahulu yang boleh auta kerana tidak ada media baru dan langit terbuka.

Sedarkah beliau negeri yang tidak dapat air percuma pun dicatu air, contohnya  di daerah Taiping dan Larut Matang yang memang terkenal sebagai bandar hujan pun dicatu air. Sebahagian dari kawasan Parlimen saya di Bukit Gantang dicatu, dua hari ada air, dua hari dicatu air. Apakah beliau tidak ada maklumat atau memang beliau seorang yang malas berfikir untuk mencari maklumat.

Selangor tidak ada air kerana gagalnya syarikat kroni Umno menjalankan tugas dengan baik sehingga berlaku masalah kehilangan air yang tidak diatasi sehingga kini. Najib tahu atau tidak Syabas masih gagal menurunkan kadar kehilangan air daripada 30 peratus kepada 20 peratus seperti yang dicadangkan oleh kerajaan negeri Selangor.

Tingkah laku Najib sama seperti seorang ADUN Umno di dalam Dewan Undangan Negeri yang mengatakan tindakan kerajaan Pakatan Rakyat memberi air percuma adalah usaha yang bodoh. Malangnya apabila Tan Seri Khalid minta beliau beri nama dan alamat untuk tidak diberi air percuma kepada rumah beliau, beliau tidak bagi maklumat pula.

Tiada ulasan: