Datuk Seri G. Palanivel
Datuk Seri G. Palanivel
 
KUALA LUMPUR - Presiden MIC, Datuk Seri G Palanivel menyatakan akan bertanding sebagai presiden parti itu buat kali terakhir pada penggal ini.

Menurutnya, pemilihan presiden itu akan dilangsungkan pada 22 November depan selepas penamaan calon pada 1 November.

Bagaimanapun, G Palanivel berkata, sama ada namanya disenaraikan sebagai calon presiden ataupun tidak, ia bukan menjadi masalah bagi dirinya.

"Saya bertanding atau tidak, ia tidak menjadi masalah bagi saya, tetapi kalau saya dipilih, ini adalah penggal terakhir bagi saya, sekarang saya sudah berumur 64 tahun.

"ROS (Jabatan Pendaftaran Pertubuhan Malaysia) sudah bertemu dengan saya dua kali dan minta supaya segerakan pemilihan seperti Umno dan MCA sebelum atau pada 31 November," katanya pada sidang media di ibu pejabat MIC, di sini, hari ini.