Rabu, 8 Mei 2013

Sembilan kenderaan tertimbus tanah runtuh di jalan Ampang

SINAR HARIAN
Sembilan kenderaan tertimbus tanah runtuh di jalan Ampang
Kejadian tanah runtuh yang mengakibatkan sembilan kereta tertimbus di Jalan Ampang, depan Stesen LRT Dang Wangi di Kuala Lumpur semalam. - Foto Bernama
 
KUALA LUMPUR - Sembilan kereta tertimbus dalam kejadian mtanah runtuh di Jalan Ampang berhadapan Stesen LRT Dang Wangi dalam kejadian kira-kira 7.05 malam tadi.

Tiada kemalangan jiwa dilaporkan dalam kejadian itu namun seorang pemandu kenderaan nyaris tertimbus ketika cuba mengeluarkan keretanya jenis Honda City.

Menceritakan kejadian itu, seorang jurutera, M.Logeswaran, 28, berkata ketika tiba di lokasi kejadian kira-kira 7.45 malam, dia ternampak keretanya hanya tertimbus 40 peratus dan membuat keputusan untuk mengeluarkan kenderaannya bagi mengelakkan kerosakan lebih teruk.

"Semasa saya hendak mengalihkan kereta, tiba-tiba saya terdengar bunyi kuat dan nampak tanah runtuh di hadapan kereta, namun saya sempat melarikan diri ke kawasan selamat," katanya sambil menambah kereta tersebut baru dua bulan dibeli.

Sementara itu, Pengarah Jabatan Bomba dan Penyelamat Kuala Lumpur, Khirudin Rahman memaklumkan kejadian berkenaan menyebabkan sembilan kereta tertimbus penuh dan satu daripadanya rosak dihempap pokok.

Katanya tanah setinggi 25 meter runtuh membabitkan keluasan lebih 100 meter di sepanjang Jalan Ampang.

Dalam tinjauan Bernama di lokasi kejadian, setakat 11 malam tadi, tanah masih runtuh secara perlahan akibat hujan lebat. - Bernama

Tiada ulasan: