Sabtu, 18 Mei 2013

Azizan beri nombor telefon kepada doktor

Wartawan Sinar Harian

GEOGETOWN - Bekas Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Abdul Razak sudah mula sedar selepas melakukan pembedahan membuang kedua belah kakinya akibat komplikasi kencing manis kronik di Hospital Pulau Pinang (HPP), 9 Mei lalu.

Bekas Setiausaha Politiknya, Muhammad Sanusi Md Nor berkata, semalam Azizan sudah mampu memberikan nombor telefonnya kepada doktor yang merawatnya.

"Sebelah petang pula, dia tidur berehat panjang.

"Ustaz (Azizan) juga memberikan respon yang baik kepada kunjungan Tunku Bendahara Kedah, Tan Sri Tunku Annuar Sultan Badlishah," katanya yang dipetik di Facebooknya, semalam.

Menurutnya, lawatan Tunku Anuar semalam adalah lawatan ketiga baginda sejak Azizan menerima rawatan di HPP.

Sebelum ini, turut melawat Azizan adalah Yang di-Pertuan Agong, Sultan Abdul Halim Sultan Badlishah, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad.

Azizan menjalani pembedahan membuang kedua-dua kakinya di bawah paras lutut selepas terkena jangkitan kuman dan kedua-dua kakinya selamat dikebumikan di Muassasah Darul Ulum, Pokok Sena, bersebelahan dengan pusara bekas Presiden Pas, Allahyarham Datuk Fadzil Noor.

Tiada ulasan: