Sabtu, 25 November 2017

Jangan laga-lagakan Umno dan PAS, kata Ku Nan

MALAYSIAKINI



Setiausaha Agung Umno Datuk Seri Tengku Adnan Mansor menggesa semua pihak agar tidak mengapi-apikan hubungan antara partinya dengan PAS.

Beliau berkata hanya masa yang dapat menentukan kerjasama antara dua parti terbesar Melayu itu.

"Kita tunggulah, jangan laga-lagakan Umno dan PAS dan juga bangsa lain, termasuk parti komponen.

"Tunggu sahaja apa yang akan berlaku. Bukan hanya dengan PAS, barangkali dengan parti lain pun kita boleh bergabung, tak ada masalah," katanya kepada pemberita di Majlis Nadi Negara 2017 di PWTC, hari ini.

Beliau yang senang disapa Ku Nan berkata demikian ketika ditanya tentang salam perpaduan yang dihulurkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak semasa Perhimpunan Agung Umno (PAU) dua tahun lalu.

Pada PAU yang dijadual berlangsung Disember ini, ia dijangka sekali lagi menjadi topik hangat apatah lagi dengan pilihan raya umum (PRU) ke-14 yang semakin hampir.

selain daripada pilihan raya umum (PRU) ke-14, hubungan antara dua parti itu dijangka bakal menjadi topik hangat dalam Perhimpunan Agung Umno pada Disember ini.

PAS bagaimanapun konsisten berkata, parti itu kekal dengan Gagasan Sejahtera dan hubungan dengan Umno hanya dalam isu berkaitan Melayu dan Islam.

LIHAT VIDEO DI SINI


Tiada ulasan: