Selasa, 17 Februari 2015

PAS tetap pertahan kerusi Chempaka, mahu calon yang boleh berkhidmat kepada rakyat

ANTARAPOS.COM


Post Pic
 
 
 
SHAH ALAM: PAS Kelantan akan mempertahankan kerusi DUN Chempaka pada pilihan raya kecil (PRK) tidak lama lagi, demikian menurut Datuk Ahmad Yakob.
 
Beliau yang juga Pesuruhjaya PAS negeri berkata, parti itu akan tetap menyertai pilihan raya selaras dengan tuntutan demokrasi.
 
"Calon yang akan menggantikan tempat Tok Guru di Chempaka kita akan pastikan dia boleh berkhidmat dengan baik kepada rakyat," katanya yang dipetik Harakah Daily.
 
Ditanya mengenai kenyataan beberapa pemimpin Umno yang kurang berminat menyertai PRK tersebut, Menteri Besar Kelantan itu berkata PAS Kelantan akan melihat kepada perkembangan perkara berkenaan.
 
"Biarpun maklumat awal dinyatakan tidak berminat, namun keputusan muktamad dari Kuala Lumpur belum kedengaran lagi.
 
"Apapun PAS tetap akan mempertahankan kerusi DUN Cehmpaka pada pilihan raya kecil nanti," ujarnya.
 
Kerusi DUN Chempaka kososng berikutan kematian penyandangnya, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, Khamis lalu, akibat kanser prostat.
 
Pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13), Allahyarham Nik Aziz yang juga  Mursyidul AM PAS menewaskan calon Barisan Nasional (BN), Wan Razman Wan Abdul Razak dengan majoriti 6,500 undi.
 
Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) akan mengadakan mesyuarat khas bagi membincangkan mengenai PRK kerusi DUN itu, pada Rabu ini.

Tiada ulasan: