Datuk Ahmad Yakob Datuk Ahmad Yakob
 
 
 
KOTA BHARU - Kerajaan Negeri Kelantan mengumumkan 25 Septemberi ini sebagai cuti peristiwa bagi memudahkan masyarakat di Pengkalan Kubor keluar mengundi.

Dalam satu kenyataan hari ini, Menteri Besar Kelantan, Datuk Ahmad Yakob berkata, tindakan itu dibuat setelah menghalusi dan mempertimbangkan kesukaran  yang dihadapi bakal pengundi dan anggota keluarga yang terlibat.

“Undi hari bekerja sememangnya menyulitkan pergerakan rakyat. Sepatutnya kerajaan persekutuan melihat kesukaran-kesukaran yang dilalui  kakitangan awam dan swasta, pihak kerajaan negeri simpati.

“Oleh itu, saya sebagai ketua kerajaan yang sentiasa mengutamakan kebajikan rakayat mengishtiharkan 25 September ini sebagai cuti peristiwa bagi rakyat Kelantan,” katanya.

Ahmad turut mengharapkan agar proses pengundian pada hari itu berjalan lancar dana aman tanpa ada sebarang unsur manipulasi undi.

Terdahulu dalam kenyataan berasingan, Ahmad  meletakkan harapan agar semua pengundi di Dun Pengkalan Kubor termasuk pengundi yang berada di perantauan yang mencecah 1,900 orang dapat keluar mengundi  dan mencorak kepimpinan baru.