SHAH ALAM - Seorang pekerja kontrak terkejut menemui rangka manusia dalam semak dekat tapak Hospital Shah Alam, di Seksyen 7, di sini, petang kelmarin.

Dham Duc Anh, 21, seorang warga Vietnam berkata, dia sedang mencari sayur kira-kira jam 6.30 petang apabila ternampak banyak serpihan tulang berselerak di situ.

Pada mulanya dia menyangka itu adalah tulang binatang.

"Namun apabila saya bergerak kira-kira dua meter ke hadapan, saya ternampak tengkorak dan rangka dalam lubang.

"Rangka itu seolah-olah ditanam dalam lubang tersebut, tetapi mungkin anjing atau haiwan lain menarik sebahagian rangka itu keluar dari lubang berkenaan," kata warga Vietnam itu ketika ditemui di lokasi, semalam.

Menurut lelaki itu, dia melihat ada cebisan kain dipercayai seluar jeans pada serpihan tulang tersebut, selain terdapat sedikit rambut pada tengkorak berkenaan.

Katanya, dia yakin rangka itu milik manusia dan terus pulang ke rumah kongsi untuk memaklumkan rakan sekerjanya.
Duc Anh berkata, dia tidak segera melaporkannya kepada polis, tetapi kembali semula ke lokasi itu semalam bersama beberapa rakan.

"Kami kemudiannya buat laporan polis berhubung penemuan rangka tersebut pagi tadi (semalam)," katanya.

Katanya, dia dan rakan sekerja kerap ke kawasan semak di situ untuk memetik sayur, namun tidak pernah menemui apa-apa yang pelik .

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Shah Alam, Asisten Komisoner Zahedi Ayub mengesahkan menerima laporan mengenai perkara itu kira-kira jam 9.35 pagi semalam.

Beliau berkata, setakat ini kes diklasifikasikan sebagai kematian mengejut dan rangka berkenaan dihantar ke Jabatan Kimia untuk pemeriksaan.

"Sesiapa yang kehilangan ahli keluarga diminta tampil ke Ibu Pejabat Polis Daerah Shah Alam atau ke mana-mana balai polis terdekat bagi membantu siasatan," katanya.