Khamis, 19 Mei 2016

Tiada maklumat exco PAS Selangor diminta letak jawatan, kata Takiyuddin pada 19-05-2016 12:05 Oleh Wan Anis Ilyani Wan Mohammad Azhar Post Pic KUALA LUMPUR: PAS enggan mengulas mengenai khabar angin supaya kesemua exco PAS Selangor meletak jawatan sekiranya tetap bertanding di Pilihan Raya Kecil (PRK) Sungai Besar sebagaimana yang diminta oleh Menteri Besar, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali. Setiausaha Agung PAS, Datuk Takiyuddin Hassan berkata parti sehingga kini belum menerima sebarang pengesahan berhubung perkara itu, meskipun sedar ia mula tersebar di media. "Saya tidak dapat nak pastikan ia ugutan atau tidak kerana tidak pasti ia tulen atau sebaliknya. Kita tidak boleh buat andaian. "Jika ia benar, ia mesti datang daripada Azmin sendiri, atau Pejabat MB. Pejabat saya pun tak terima apa-apa. "Saya rasa jangan dengar kepada perkara yang tidak pasti kerana ia tidak baik kepada semua (pihak)," ujarnya ketika ditemui di perkarangan Dewan Rakyat, pagi tadi. Takiyuddin mengulas dakwaan ugutan Azmin terhadap tiga exco PAS Selangor, Datuk Iskandar Abdul Samad, Datuk Ahmad Yunus Hairi dan Zaidy Abdul Talib untuk meletak jawatan pada Isnin depan sekiranya parti itu tetap berkeras meletakkan calon di PRK Sungai Besar. Ia berikutan hasrat PKR untuk turut sama bertanding di kerusi itu, meskipun PAS dan Parti Amanah Negara (PAN) saling bertelagah untuk sama meletakkan calon di Sungai Besar. Dikhabarkan kesemua exco PAS Selangor dan pemimpin tertinggi PAS juga mengadakan mesyuarat tergempar di Terengganu bersama Presidennya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang pada semalam. "Jika betul ada, biar Presiden PAS yang pandangan," ujarnya ketika mengulas sekiranya benar timbul dakwaan tersebut. Hadi, bagaimanapun mahu kesemua exco berkenaan kekal dengan jawatan masing-masing dan bersedia dengan sebarang kemungkinan. Takiyuddin juga senada dengan Hadi yang pada semalam memaklumkan tidak ada rundingan yang dijalankan oleh PKR dan PAS dalam menentukan calon pembangkang di Sungai Besar. "Rundingan tak pernah ada, tapi kalau perjumpaan saya tidak tahu. Tetapi tidak ada rundingan secara rasmi antara PAS dan PKR," tegasnya.

Oleh Wan Anis Ilyani Wan Mohammad Azhar
Post Pic
 
 
KUALA LUMPUR: PAS enggan mengulas mengenai khabar angin supaya kesemua exco PAS Selangor meletak jawatan sekiranya tetap bertanding di Pilihan Raya Kecil (PRK) Sungai Besar sebagaimana yang diminta oleh Menteri Besar, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali.
 
Setiausaha Agung PAS, Datuk Takiyuddin Hassan berkata parti sehingga kini belum menerima sebarang pengesahan berhubung perkara itu, meskipun sedar ia mula tersebar di media.
 
"Saya tidak dapat nak pastikan ia ugutan atau tidak kerana tidak pasti ia tulen atau sebaliknya. Kita tidak boleh buat andaian. 
 
"Jika ia benar, ia mesti datang daripada Azmin sendiri, atau Pejabat MB. Pejabat saya pun tak terima apa-apa. 
 
"Saya rasa jangan dengar kepada perkara yang tidak pasti kerana ia tidak baik kepada semua (pihak)," ujarnya ketika ditemui di perkarangan Dewan Rakyat, pagi tadi.
 
Takiyuddin mengulas dakwaan ugutan Azmin terhadap tiga exco PAS Selangor, Datuk Iskandar Abdul Samad, Datuk Ahmad Yunus Hairi dan Zaidy Abdul Talib untuk meletak jawatan pada Isnin depan sekiranya parti itu tetap berkeras meletakkan calon di PRK Sungai Besar.
 
Ia berikutan hasrat PKR untuk turut sama bertanding di kerusi itu, meskipun PAS dan Parti Amanah Negara (PAN) saling bertelagah untuk sama meletakkan calon di Sungai Besar.
 
Dikhabarkan kesemua exco PAS Selangor dan pemimpin tertinggi PAS juga mengadakan mesyuarat tergempar di Terengganu bersama Presidennya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang pada semalam.
 
"Jika betul ada, biar Presiden PAS yang pandangan," ujarnya ketika mengulas sekiranya benar timbul dakwaan tersebut.
 
Hadi, bagaimanapun mahu kesemua exco berkenaan kekal dengan jawatan masing-masing dan bersedia dengan sebarang kemungkinan.
 
Takiyuddin juga senada dengan Hadi yang pada semalam memaklumkan tidak ada rundingan yang dijalankan oleh PKR dan PAS dalam menentukan calon pembangkang di Sungai Besar.
 
"Rundingan tak pernah ada, tapi kalau perjumpaan saya tidak tahu. Tetapi tidak ada rundingan secara rasmi antara PAS dan PKR," tegasnya.
 
 
 

Tiada ulasan: