Isnin, 23 Mei 2016

SAMM syorkan Mat Sabu bertanding di Parlimen Sungai Besar?

MALAYSIA DATELINE

Azhar AchilAzhar AchilSolidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) Selangor menyatakan sokongan kepada Parti Amanah Negara (Amanah) untuk mencalonkan Presiden Amanah Mohamad Sabu pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Sungai Besar untuk menentang calon Barisan Nasional (BN)  pada 18 Jun ini.

Penyelaras SAMM Selangor Azhar Achil berkata, tanpa berselindung NGO itu menyatakan sokongan kepada parti Amanah untuk mencalonkan Mohamad atau lebih dikenali dengan panggilan Mat Sabu itu untuk menentang calon BN.

"Amanah harus menghantar 'general perang' terbaiknya dan sosok Mat Sabu adalah pilihan tepat.

"Peluang kemenangan dengan meletak calon tokoh nasional ini amat cerah. Parti amanah dengan imej progresif Islam serta latar bekalang calon yang kuat dan disenangi oleh semua lapisan masyarakat mampu memenangi kawasan ini.

"Sungai Besar yang bakal diwakili tokoh nasional ini pasti nanti akan menjadi tumpuan kerajaan negeri dan pusat. Kesan positifnya tetap pada rakyat di Sungai Besar," ujarnya dalam satu kenyataan.

SAMM Selangor meminta semua pihak memikirkan kewajaran cadangan ini dan mengambil serius kerana kali ini adalah PRK terakhir sebelum menjelang Pilihan Raya Umum (PRU) akan datang.

"PRK kali ini juga menjadi medan yang menguji kekuatan, kemenangan Pakatan Harapan di Sungai Besar dan Kuala Kangsar akan menjadi pemangkin penting kemenangan Pakatan Harapan pada PRU-14 kelak," ujarnya.

Poster Mohamad Sabu sebagai calon di PRK Sungai BesarPoster Mohamad Sabu sebagai calon di PRK Sungai BesarMenurut Azhar lagi SAMM Selangor juga telah mengadakan beberapa siri pertemuan di peringkat negeri bagi mempersiapkan kekuatan.

Kawasan Sungai Besar dan sekitarnya juga adalah merupakan antara kubu kuat SAMM di negeri Selangor.

"SAMM pernah mengadakan perbagai aktiviti anak muda di kawasan tersebut, justeru itu adalah menjadi tanggujawab kami bersama jentera rakyat memastikan calon Pakatan Harapan yang mewakili aspirasi rakyat menang di kawasan Parlimen Sg. Besar.

"Selepas kerusi ini dikosongkan, SAMM Sungai Besar sudah membuat beberapa gerak kerja termasuk pertemuan dengan jentera parti-parti pembangkang dan pemimpin penduduk tempatan yang berpengaruh.

"SAMM Selangor sudahpun mengaktifkan jentera dan akan membuka bilik gerakan serta menggerakkan sepenuhnya jentera bagi memastikan kemenangan PH.

"Saya selaku penyelaras SAMM Selangor juga merupakan pengundi di Parlimen Sungai Besar." ujarnya.

Tiada ulasan: