KUALA LUMPUR,  Pemimpin dan ahli Pas yang istiqomah dengan perjuangan parti akan kekal selamat kata Ketua Pemuda Pas, Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz.


Beliau berkata demikian kepada pemberita ketika diminta mengulas mengenai tindakan bekas Naib Presiden Pas, Datuk Husam Musa yang begitu lantang mengkritik parti tetapi enggan meninggalkan parti.

“Datuk Husam bawa jalan dia, dia kenal saya, saya kenal dia. Dia dah pilih jalan dia jadi kita lihatlah apa berlaku.

“Dalam Pas ini bagi kita yang kekal dan istiqamah itu akan selamat dengan Pas dan apa yang Husam buat pilihan dia,” katanya.

“Tengok keputusan parti, saya tidak terlibat,” katanya ahli Parlimen Pasir Mas itu ketika diminta mengulas sama ada Husam akan diambil tindakan.

Husam dalam Dialog “Demo tanyo, kawe jawab” anjurannya di Kota Baru, Kelantan baru-baru ini menegaskan beliau masih bersama Pas tetapi tidak berpuas hati dengan cara parti dan kerajaan negeri Kelantan diuruskan.

Husam dalam program yang sama turut menyelar tindakan Dewan Ulama Pas yang mahukan beliau keluar parti.

“Demo sapo, kawe sapo? (kamu siapa, saya siapa) Ijtihad saya masih pilih duduk di dalam ‘kapal’ sebab kapal belum karam.

“Ini serupa macam orang lain, macam orang samseng juga,” kata Husam.