Sabtu, 30 Oktober 2010

Dr Zul mesra berbanding Aziz

GUA MUSANG - Calon PAS, Dr Zulkifli Mohamed, telah berada di stesen bas Gua Musang seawal jam 8.30 pagi ini untuk menghantar rombongan penyokong Kelantan dengan menaiki lima buah bas yang akan ke Stadium Nasional Bukit Jalil bagi menyaksikan pertandingan akhir Piala Malaysia di antara Negeri Sembilan dan Kelantan, malam ini.

Calon PAS itu juga sempat ke Ibu Pejabat Polis Gua Musang untuk bertemu dan beramah mesra dengan para anggota polis yang menjaga keselamatan kempen pilihan raya kecil kali ini.

Kemudian beliau juga tidak melepaskan peluang ke Pasar Gua Musang untuk bertemu peniaga-peniaga di sekitar pasar tersebut. Kemesraan Dr. Zulkifli dengan rakyat begitu terserlah.

Seorang peniaga sayur di pasar tersebut, Rahmat 33 tahun berkata, "Dr. zul lebih mesra berbanding calon Umno. Calon Umno dilihat seperti terpaksa berjumpa kami dan beliau tidak menghulurkan tangan untuk bersalam dengan kami. Semua peniaga di pasar bersungut tentang perkara tersebut".

Beliau yang merupakan pengundi UPU Gelang berkata, "Saya mengenali beliau sudah lama semenjak menjadi Penyelia Parlimen Gua Musang lagi. Saya yakin beliau dapat menarik banyak golongan untuk mengundi PAS. Malah, dari segi pergaulan pula, kami senang dengannya dan beliau sangat baik. InsyaAllah, kami akan memberikan sokongan padu untuk beliau", jelas beliau.

"Kami di sini semua memberi sokongan kepada Dr Zul", tegas seorang pengusaha nasi kerabu yang turut bersetuju dengan pandangan peniaga di pasar tersebut.

Tiada ulasan: