Isnin, 8 September 2014

Akta Hasutan: Pemuda PR jumpa Zahid Hamidi


 Sidang media pemuda PR yang diadakan di Subang, hari ini. - Foto Sinar Harian Sidang media pemuda PR yang diadakan di Subang, hari ini. - Foto Sinar Harian
 
 
 
SUBANG JAYA - Barisan kepimpinan pemuda PR akan bertemu dengan Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi 11 September depan bagi membincangkan mengenai Akta Hasutan yang didakwa telah disalahguna oleh kerajaan.

Ketua Pemuda Pas, Suhaizan Kaiat melalui persetujuan bersama Ketua Angkatan Muda PKR, Nik Nazmi Nik Ahmad dan Ketua Dapsy Malaysia, Teo Kok Seong, melahirkan kebimbangan berhubung akta tersebut yang didakwa digunakan untuk menangkap mana-mana pihak khususnya ahli politik yang mempersoalkan kredibiliti kerajaan pimpinan BN.

Menurut Suhaizan, akta tersebut tidak boleh digunakan ke atas rakyat dan sepatutnya dimansuhkan sejak beberapa tahun dahulu.

"Kami memandang serius tindakan siri tangkapan di bawah Akta Hasutan akhir-akhir ini.

"Ia jelas bercanggah dengan janji Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak yang dikatakan mahu memansuhkan akta tersebut dan memperkenalkan Akta Keharmonian Nasional pada 2012," katanya.

Tiada ulasan: