Selasa, 27 Mei 2014

Demi Dyana, ibu umum keluar Perkasa

MUHAMMAD FAIZAL 


TELUK INTAN: Ibu kepada Dyana Sofya, Yammy Samad hari ini mengumumkan keluar dari NGO pendesak Melayu, Pertubuhan Pribumi Perkasa (Perkasa).

Beliau membuat pengumuman itu pada sidang media di Bilik Gerakan DAP hari ini.

Yammy berkata tindakan tersebut diambilnya selepas melihat Dyana Sofya terus menjadi mangsa kepada serangan media pro Barisan Nasional (BN).

"Kalau isu Perkasa ini terus menjadi persoalan dan bahan kepada BN terhadap Dyana, hari ini biar saya keluar dari Perkasa," jelasnya.

Yammy berkata, beliau telah meninggalkan NGO tersebut sejak setahun yang lalu apabila melihat pertubuhan pendesak Melayu itu telah lari dari matlamat asal perjuangan.

Beliau yang turut menafikan tuduhan setengah pihak mengatakan beliau merupakan Ketua Wanita Perkasa.

"Saya hanya menjadi Jawatankuasa Penaja sahaja dan bukannya Ketua Wanita sepertimana yang dituduh oleh sesetengah pihak," sambung beliau.

Sementara itu Dyana yang juga calon DAP bagi Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Teluk Intan, yang sebelum ini mengatakan ibunya merupakan ahli Perkasa berkata, beliau tidak jelas tentang perkara itu.

"Selepas saya bertanya baru saya mengetahui, ini hanyalah salah faham sahaja dan bukan masalah besar," jelasnya.

Beliau yang turut menafikan penglibatan aktif beliau di dalam Perkasa serta menjadi ahli kepada NGO itu.

"Tuduhan kata saya kata aktif dan tolong Perkasa itu adalah sewaktu saya masih belajar, waktu itu ibu meminta saya menolongnya," katanya.

Tiada ulasan: