Umum tarikh kahwin?


TEKA-teki mengenai majlis pernikahan Rozita Che Wan dan Zain Saidin bakal terjawab dan pasangan ini sudah bersedia untuk mendedahkan tarikh perkahwinan mereka pada umum.

Akui Rozita atau lebih mesra disapa sebagai Che Ta, pengumuman tarikh perkahwinan itu akan dilakukan dalam satu sidang media pada 25 November ini di Setia City Convention Centre, Setia Alam, Shah Alam.

“Sidang media itu dibuat bagi mengumumkan hari bahagia saya yang selama ini dinanti-nantikan.

“Malah, ia juga dibuat bagi menjelaskan mengenai semua perkara yang melibatkan hari bahagia saya termasuklah berkaitan penajaan.

"Pada hari itu nanti, tanyalah semuanya, kami akan menjawabnya,” katanya ketika dihubungi Zass.

Mengimbas kembali detik hubungan cinta mereka, kedua-duanya lebih gemar bermain tarik tali pada awalnya, namun mereka dilihat semakin intim menjelang awal tahun ini.

Malah, satu majlis merisik telah diadakan di Carcosa Seri Negara pada 29 September lalu yang mana Che Ta telah menerima sebentuk cincin berlian dan sirih junjung dari Zain.

Kini, pasangan popular itu sibuk melakukan persiapan perkahwinan dan sehingga kini sudah berhabis lebih RM200,000 termasuklah mengadakan sesi fotografi pra perkahwinan di Bali, Indonesia dan London, United Kingdom.

Perkahwinan ini adalah kali kedua buat Che Ta. Sebelum ini, pelakon Kiah Pekasam itu pernah mendirikan rumah tangga dengan seorang juruterbang MAS.

Hasil perkahwinan itu, pelakon kelahiran Kedah ini telah dikurniakan dua orang putera, Ammar Effendi dan Aniq Ezzra.