Khamis, 21 November 2013

Pemuda PAS Doa Guan Eng Peluk Islam




PETALING JAYA: Pemuda PAS mendoakan supaya Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng memeluk Islam hasil daripada 'tahaluf siyasi' yang dijalinkan kedua-dua parti berkenaan dalam pakatan pembangkang.

Exco Pemuda PAS Pusat, Afnan Hamimi Taib berkata, kerjasama politik antara PAS dan DAP merupakan platform terbaik untuk mengembangkan dakwah dikalangan orang bukan Islam yang bersama dengan parti itu.

"Impian saya suatu hari nanti Lim Guan Eng akan mengucap dua kalimah syahadah," katanya ketika menggulung sesi pembentangan laporan dan penyata kewangan Dewan Pemuda PAS Pusat di muktamar tahunan sayap itu ke-54 pada Khamis.

Afnan yang juga Pengerusi Lajnah Perpaduan Nasional dan Hubungan NGO itu berkata demikian bagi menjawab isu berkaitan usaha pentarbiahan terhadap bukan Islam yang perlu dipetingkatkan oleh Dewan Pemuda PAS.

Terdahulu perwakilan Pemuda PAS Tebrau, Shamsul Bakri menegur kepimpinan Pemuda PAS Pusat yang disifatkan gagal memainkan peranan mereka apabila dilihat mengabaikan penyokong bukan Islam parti itu khususnya membabitkan kebajikan kumpulan berkenaan.

Menurutnya Pemuda PAS perlu mendekatkan diri dengan Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) yang dianggotai ahli bukan Islam termasuk bagi menyebarkan ajaran Islam kepada kumpulan itu.

Tiada ulasan: