Sabtu, 2 November 2013

MP: Polis hina saya, dilayan seperti penjenayah


MALAYSIA KINI



 

MP Seremban, Anthony Loke yang merupakan antara 19 orang yang ditahan di Negeri Sembilan ketika mempertahankan Kampung Hakka Matin daripada dirobohkan semalam, mengadu tentang dakwaan kezaliman polis.

NONE"Saya rasa dihina. Dalam melaksanakan tugas saya sebagai wakil rakyat, hari ini saya dilayan seperti penjenayah oleh pihak polis," tulis MP DAP itu dalam Facebooknya.

Menurutnya lagi, beliau digari, menjalani air kencing, diambill sampel DNA, rakaman cap jari dan yang paling teruk, "bergambar dengan nombor laporan di dada saya."

Tulisan Loke dalam laman sosial itu, yang dimuat naik lewat petang semalam itu, telah menerima ratusan komen yang bersimpati dengannya.

Beliau ditahan bersama-sama dengan aktivis hak asasi manusia, termasuk setiausaha agung PSM, S Arutchelvan dan Nalini Elumalai dari Suaram serta beberapa ahli politik dan wakil rakyat pembangkang.

Mereka telah dibebaskan dengan ikat jamin sementara menunggu pertuduhan rasmi.


1. 6 wakil rakyat DAP ditahan ketika ops roboh Kg Hakka

Tiada ulasan: