Ahad, 24 November 2013

Menang Kes Saman: Mazlan Aliman Sifatkan Kejayaan Buat Pas

alt

Mahirah Zakaria


SHAH ALAM  - Pengerusi Pertubuhan Anak-anak Peneroka Felda (FELDA), Mazlan Aliman menyifatkan kemenangannya dalam kes saman terhadap kerajaan Malaysia sebagai satu kejayaan buat parti Pas.

Menurut Mazlan yang juga merupakan Pengerusi Lajnah Pembangunan Tanah dan Wilayah, kes yang dimenangi tidak penting kerana hal yang lebih utama ialah maruah dan harga diri.

"Pada saya, kes yang dimenangi tidak penting kerana apa yang lebih penting ialah maruah dan harga diri bukan hanya untuk diri saya, tetapi juga buat parti.

"Sekurang-kurangnya, dengan keputusan ini, ia dapat membersihkan nama baik parti dam segala tuduhan yang dilemparkan dapat ditepis," katanya ketika berucap pada sesi pergulungan di Muktamar Tahunan Pas Ke-59 di Stadium Malawati di sini hari ini.

Semalam, mahkamah telah mengarahkan Kerajaan Malaysia membayar RM370,000 iaitu RM300,000 akibat tersalah tahan, RM50,000 sebagai ganti rugi tauladan serta RM20,000 untuk kos mahkamah.

Mazlan telah memfailkan saman terhadap kerajaan Malaysia selepas ditahan oleh pasukan Polis Diraja Malaysia (PDRM) pada 9 Mac 2010 di Felda Lembah Klau.

Tiada ulasan: