Khamis, 14 November 2013

Husam Berjaya Kekalkan Injunksi Halang Parpukari Tabur Fitnah


Naib Presiden PAS berjaya kekal injuksi terhadap penulis blog Parpukari

KELAB GREENBOC

 
Naib Presiden PAS Datuk Husam Musa berjaya mengekalkan perintah injuksi Mahkamah Tinggi Kota Bharu pada April lalu terhadap penulis blog Parpukari agar tidak terus melemparkan kenyataan fitnah kepada Husam.

Panel tiga hakim Makamah Rayuan Putrajaya diketuai Mohamad Ariff Md Yusof mengarahkan penulis blog itu atau nama sebenarnya Mohamad Salim Iskandar membayar RM5,000 kepada Husam.

Husam berjaya mengekalkan injuksi terhadap Mohamad Salim, 40, daripada terus menerbitkan artikel fitnah bertajuk "Parpukari productions mempersembahkan kisah cinta terlarang 2 benua!" pada Februari tahun lalu.

Hakim Mahkamah Tinggi Kota Bharu Yazid Mustafa memerintahkan injuksi tersebut ke atas Mohamad Salim.

Perbicaraan saman Husam terhadap penulis blog Parpukari itu akan didengar pada Januari tahun hadapan.

Husam memfailkan saman terhadap Parpukari dan menamakan Mohamad Salim sebagai pemilik blog.

Katanya, penulis blog itu telah memaparkan gambarnya memiliki hubungan dengan wanita yang bukan isterinya.

Mohamad Salim turut mendakwa Husam sebagai parasit dalam PAS yang kemudiannya ditepis Husam dengan mendakwa artikel itu satu penipuan dan fitnah bertujuan untuk memburuk-burukkannya sebagai pemimpin PAS.


Husam dalam injuksinya meminta ganti rugi teladan dan ganti rugi teruk bernilai RM5 juta.

Mohamad Salim dalam pembelaannya menafikan dia memiliki dan menulis di blog itu.

Husam diwakili peguam Hisham Fauzi dan Ahmad Mustaqim Zaki sementara Mohamad Salim diwakili Parvinder Kaur Sandhu. -TMI

ULASAN GB

Selepas papagomo, padijantan, kini parpukari.

GB sudah ulas sebelum ini. Petikan:

Dan di dalam satu ulasan GB yang lain GB telah nukilkan

Keengganan beliau untuk mengakui blog itu kepunyaannya bukti awal kebinasaan papagomo! Beliau TAKUT untuk mengakui blog fitnah itu miliknya kerana tahu blog itu menyajikan berita palsu dan dusta.

Sepatutnya apabila beliau sudah tidak mengakui blog itu miliknya, pihak berkuasa sudah boleh menyiasat siapa pula yang mengemaskini blog tersebut selama ini kalau bukan papagomo sendiri, dan papagomo boleh pula didakwa kerana menipu jika sebenarnya beliau yang mengemaskinikan blog tersebut. Dusta di atas dusta!

Namun, kebal macamana pun papagomo yang dilindungi oleh polis, dengan hukum kebenaran dan hukum Tuhan, kita akan menyaksikan papagomo pasti hancur binasa!

Bukan saja papagomo, sekalian blogger pencacai UMNO yang menyebarkan dan menyemarakkan budaya fitnah, lucah dan porno.... mereka pasti binasa

Tiada ulasan: