Jumaat, 20 Januari 2012

Hak Milik Tanah - AMK desak Polis Siasat Satim Diman.

Syukri Hamzah

alt

SHAH ALAM - Angkatan Muda Keadilan (AMK) Selangor hari ini membuat laporan polis mengenai penyalahgunaan kuasa oleh Ahli Dewan Undangan Negeri Seri Serdang, Datuk Satim Diman.

Ketuanya, Irwan Ismail ketika ditemui pemberita berkata, mereka menuntut pihak berkuasa untuk menyiasat perkara itu dengan terperinci berdasarkan bukti-bukti yang dilampirkan bersama laporan polis tersebut.

"Laporan polis hari ini adalah berdasarkan percubaan untuk menukar hak milik tanah yang dimiliki oleh Umno bahagian Puchong, di mana Satim adalah ketuanya, kepada syarikat bukan bumiputera," kata Irwan.

"Saya ingin tegaskan di sini bahawa tanah itu adalah sebenarnya milik bumiputera. Oleh itu, kami meminta pihak polis untuk menyiasat motif sebenar tindakan (Satim) tersebut, "katanya.

"Kami percaya bahawa dia telah membuat banyak keuntungan dengan hanya sebagai orang tengah," tambah beliau.

Sebagai susulan kepada laporan polis hari ini, mereka akan membawa isu tersebut untuk perhatian Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) minggu hadapan.

" Kita ingin membawa kebenaran kepada rakyat. Mereka harus sedar bahawa orang yang diharapkan untuk melindungi bangsa Melayu sebenarnya pengkhianat terbesar, "katanya.

Tiada ulasan: