Rabu, 11 Julai 2012

Harakahdaily masuk 'Top 5' media Malaysia

Harakahdaily,


(Perbandingan ranking tiga media berdasarkan cerapan yang dibuat www.alexa.com)

KUALA LUMPUR: Selepas berbulan-bulan bertungkus lumus akhirnya Harakahdaily kini masuk 'Top 5' media paling popular di Malaysia selepas memotong Kosmo.com.my hari ini.

Harakahdaily kini berada di ranking ke 44 laman web yang dilawati di Malaysia manakala Kosmo berada di tangga ke 48 berdasarkan cerapan www.alexa.com.

Berdasarkan laman web itu, Malaysiakini (tempat ke 14 untuk semua laman web di Malaysia) adalah media online paling popular di Malaysia diikuti Thestar.com.my ditangga kedua (19), Metro ketiga (30) dan Utusan.com.my (41).

Harakahdaily ditangga kelima dan ke 44 dalam ranking laman-laman web yang dilawati di Malaysia  iaitu tiga tangga di belakang Utusan

Facebook adalah laman paling popular di Malaysia diikuti oleh google.com.my dan ketiga google.com manakala youtube ditangga ke empat.

Usaha Harakahdaily untuk meningkatkan pengaruhnya di kalangan media di Malaysia bermula beberapa tahun lalu apabila bergabung dengan team Tvpas.com.

Pergabungan ini menjadikan Harakahdaily mempunyai dua kandungan utama iaitu teks dan juga video.

Penghujung tahun lepas, Harakahdaily berada di tangga ke 10 di kalangan media di Malaysia dan tangga ke 83 di kalangan laman web yang dilawati rakyat Malaysia.

Di dunia pula, ranking Harakahdaily ketika itu hanyalah di tangga ke 13,000+++.

Sejak Jun lalu, Harakahdaily berjaya memecahkan angka 10,000 di dunia dan pada hari ini berada ditangga 9,588 di dunia dan 44 di Malaysia.

Tiada ulasan: