Isnin, 27 Disember 2010

1Malaysia bukan propaganda politik menggelikan, kata pegawai MB Selangor

FREE MALAYSIA TODAY

17383f9195bb44eb45a953e9a4d621df_thumb1KUALA LUMPUR: Kenyataan Perdana Menteri (PM) bahawa slogan 1Malaysia bukan alat propaganda politik BN tetapi wadah penyatuan membina masyarakat amat menggelikan hati, kata Setiausaha Politik Menteri Besar Selangor, Faekah Husin

Beliau berkata, sebaiknya PM (Datuk Seri Najib Tun Razak) mengarahkan syarikat yang membolot kontrak mencetak kain rentang dan banting slogan ini menarik balik semula kain rentang dan banting yang telah mereka cetak dan pasang.

Jika tidak, katanya ia akan menunjukkan PM menipu dalam terang.

“Rakyat melihat dengan jelas bagaimana lambang BN terpapar pada setiap banting yang dipasang.

“Gambar PM yang jauh lebih besar dari jalur gemilang juga menjengkelkan mata.

“Nasihat saya baik tarik semula sebelum diketawakan anak-anak.

“Apapun, isu yang lebih penting yang PM atau TPM harus jelaskan kepada rakyat ialah; jika benar ia adalah alat penyatuan dan bukan propaganda UMNO-BN mengapa perkara ini tidak pernah dibincang dan dibahaskan dalam parlimen?

“Mengapa ia tidak dimasukkan di dalam bajet Negara sedangkan bayaran bagi menghasilkan slogan “indah” ini mencecah RM100 juta.

“Mengapa hanya setelah Ketua Pembangkang membangkitkan perkara ini dengan kaitan kepada penglibatan APCO barulah Parlimen membahaskannya?

“Itupun bukan untuk membahaskan kewujudannya, bayaran ke atasnya, mahupun matlamat mewujudkannya tetapi mahu menghukum Ketua Pembangkang kerana mengetengahkannya,” katanya dalam kenyataan media hari ini.

Faekah berkata, sebarang perkara untuk kebaikan rakyat majmuk di Negara ini khusus perpaduan, pasti mendapat sokongan hatta dari Ahli Parlimen pembangkang.

Namun persoalannya, ini tidak di lakukan dan seluruh proses kewujudan 1Malaysia ini cuba dirahsiakan.

9 ulasan:

samm berkata...

isu ini tidak perlulah dipolitikkan lagi.

samm berkata...

seharusnya 1Malaysia tidak dilihat sebagai propaganda politik. kensep ini baik dan wajar untuk dipraktikkan.

mandau berkata...

1malaysia adalah baik untuk penyatuan masyarakat di negara kita.

Tanpa Nama berkata...

1malaysia untuk semua rakyat malaysia. bukan untuk politik.

Unknown berkata...

We should support the 1Malaysia, think positive, and you'll get the positive result!!

nickko berkata...

amat menggelikan juga bila pembangkang tidak henti2 menyerang kerajaan dengan isu APCO sedangkan pelbagai pihak telah memberikan penjelasan termasuk Najib dan APCO sendiri. ternyata sekali pembangkang terdesak meraih sokongan rakyat walaupun terpaksa menggunakan isu yang berunsur pembohongan.

nickko berkata...

dasar pembangkang habis semua dibangkang. banting yang tidak membawa kepentingan kepada rakyat juga turut dibangkang sedangkan masih banyak masalah2 yang berlaku di negeri2 mereka. mereka lebih berminat mencari kesalahan parti lawan berbanding dengan masalah rakyat.

Tanpa Nama berkata...

Najib should make sure that the 1 Malaysia concept can be achieved.

Bhatera berkata...

Mungkin itu menjenkelkan mata pembangkang. Kerana hanya pembangkang saja yang tidak suka dengan PM. Jika rakyat itu tidak ada masalah dengan kain rentang dan baner tersebut.