Ahad, 28 Februari 2010

Tiada pilihan raya mengejut di Perak: Ahmad Husni

BERITA HARIAN ONLINE


TAPAH: Barisan Nasional (BN) menafikan jentera pilihan raya akan digerakkan tidak lama lagi bagi menghadapi pilihan raya mengejut di Perak, September ini.

Timbalan Pengerusi BN Perak, Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah, berkata parti komponen BN juga tidak menyerahkan nama calon pilihan raya itu seperti digembar-gembur pemerhati politik tempatan.

Beliau yang juga Ahli Parlimen Tambun berkata, khabar angin itu disebarkan oleh pembangkang untuk menaikkan semangat pekerja mereka menjelang Pilihan Raya Umum Ke-13.

"Dunia ini bukan berdasarkan politik semata-mata. Yang tertinggi sekali adalah Perlembagaan. Inilah konsep keluhuran Perlembagaan.

"Mahkamah sudah membuat keputusan. Semua orang kena patuh kepada keputusan itu. Kalau ada pilihan raya mengejut, saya sudah menggerakkan Bilik Perang Saraf di Tambun," katanya di sini, pagi tadi.

Khabar angin itu timbul berikutan pertemuan Timbalan Presiden MCA, Datuk Seri Dr Chu Soi Lek, Menteri Besar, Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir, di kediaman rasmi Zambry di Ipoh, semalam dan menyerahkan senarai calon pilihan raya MCA.

Pilihan raya mengejut di Perak dikatakan akan diadakan September ini sebelum Mahkamah Sesyen menjatuhkan hukuman ke atas Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Changkat Jering, Mohd Osman Jailu dan Adun Behrang, Jamaludin Mohd Radzi yang menghadapi tuduhan rasuah.

Tiada ulasan: