Sabtu, 21 Mei 2016

Kata dua Azmin: PAS Selangor serah kepada kepimpinan tertinggi parti

ANTARAPOS,COM


Post Pic
 
 
SHAH ALAM: PAS Selangor menyerahkan kepada kepimpinan tertinggi parti untuk menyelesaikan isu spekulasi pertemuan antara Menteri Besar, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali dengan Exco mereka, kata Pesuruhjayanya, Datuk Iskandar Samad.
 
"Media juga telah membuat spekulasi tentang pertemuan di antara Datuk Menteri Besar dan Exco-exco PAS.
 
"Kandungan pertemuan tersebut adalah tidak penting tetapi yang penting adalah pengumuman beliau semalam bahawa PAS kekal bersama pentadbiran kerajaan negeri," katanya dalam satu kenyataan hari ini.
 
Beberapa hari lalu, media melaporkan Azmin yang juga Timbalan Presiden PKR didakwa memberi kata dua kepada PAS sama ada untuk menarik diri daripada bertanding pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Sungai Besar atau meletak jawatan dalam kerajaan negeri.
 
Dilaporkan, Azmin memberitahu perkara berkenaan kepada tiga Exco PAS - Datuk Ahmad Yunus Hairi, Zaidy Abdul Talib termasuk Iskandar sendiri, selepas mengadakan pertemuan dengan mereka selepas mesyuarat exco pada Rabu. 
 
Azmin bagaimanapun menafikan perkara berkenaan, sambil menegaskan tumpuan sekarang ialah berbincang dengan parti-parti pembangkang untuk bertanding dalam kerusi parlimen itu.
 
Namun, sumber PAS Selangor berkata kepimpinan tertinggi parti memutuskan untuk terus bertanding selepas mengadakan mesyuarat dengan Datuk Seri Abdul Hadi Awang di kediamannya di Rusila, Terengganu.
 
Malah Iskandar juga berkata, PAS sudah menggerakkan jentera di peringkat negeri untuk menghadapi PRK di kawasan berkenaan.
 
"Sungai Besar adalah kerusi tradisi PAS dan keputusan PAS untuk bertanding di situ tidak sepatutnya dipertikaikan oleh sesiapa.
 
"Saya yakin jentera dan ahli-ahli PAS akan memberi tumpuan sepenuhnya kepada PRK ini dan tidak akan melayani isu-isu yang bertujuan untuk mengganggu tumpuan ini," katanya yang juga Nib Presiden PAS.
 
 

Tiada ulasan: